aku hazel si shutterbugs! smile....

Monday, April 18, 2011

...kenapa apa?...

ketika aku mengarang entri ini... seluruh isi rumah dan taman berpenghuni  di ulit mimpi... enak bukan?

waktu yang tenang untuk mengarang,
waktu yang sunyi harus aku perang,
waktu yang aman untuk meluah segala yang tersarang...

tapi aku simpan dahulu... simpan sejauh yang mungkin dalam kotak dan diletakkan di penjuru. biar terasing dahulu...entri kali ni hanya bersifat kiasan versi aku... kalau tak berkias, aku sangat yakin dan 110% PASTI.. caci maki yang berlagu... bukan untuk kamu.. tapi untuk tuan itu...

aku rasa jelik sungguh akan tuan itu,
jelik akan tutur bicaranya,
jelik dengan haruman murah melakat di badannya,
jelik akan tawanya,
jelik akan sifat pura-puranya,
jelik segala sudut yang berkait dengannya.

apa agenda kau wahai tuan?
hadir kau di sini bukan sebagai teman,
yang rapat dengan aku semua kau humban,
tersungkur di depan pintu tak melawan...
apa sebenarnya kau mahukan?
indah benarkah tingkah mu bak puteri kayangan?
jangan sekali kau berangan...
cerminlah dulu melihat bayangan...

hanya madah berkias mampu ku hemburkan
hancur hati aku melihat kawan
sayup pergi tanpa penjelasan
berganti hari baru tiba sang utusan
sudah terlambat untuk aku hentikan...
pedih jiwaku untuk menelan
bila tahu hilang teman
teman yang berjaya kau singkirkan...
tahniah buat kau wahai tuan...
tersenyum sinis tanda kemenangan
biarkan aku sepi tak berteman..
tapi ingat lah wahai tuan
amarah ini akan aku simpan..

TAPI...
tunggulah kau akan tiba hari pembalasan...
segala rahsia kau akan ku bongkarkan..
aku benci kau wahai tuan!
nyah kau pergi ke Darul Rizuan!

----------------------------------------------------------
p/s: sekali lagi... sesapa rasa panas tu, datang la opis aku.. kat opis aku ada kaki kipas...

No comments: