aku hazel si shutterbugs! smile....

Thursday, June 24, 2010

entri untuk Mat Erick

dah lama aku nak buat dan compose entri ni... akhirnya berjaya jugak mencari masa setelah mendapat aura.. 

begini kisahnya........

seingat aku dah 3 bulan aku tinggalkan tempat prektikel aku di organisasi XXX (harus dirahsiakan). dan aku juga rasa dah 4 bulan lebey  jugak aku tinggalkan Unit Mari Bergossip (bukan nama unit sebenar, harus dirahsiakan) sebelum berpindah ke Unit Mencari Gossip yang sememangnya kena habis dengan bidang aku.. aku kan sebahagia daripada paparazo selain gila bergambar...

anyway... yesterday aku singgah ke organisasi XXX untuk menghantar gambar tugasan aku yang 3 bulan lepas tu. pihak atasan nak sebab untuk simpanan arkib... singgah la aku sebentar... sementelah aku memandu masuk ke perkarangan Organisasi XXX, aku menuju dan masuk ke bahagian parking di basement... dengan kelajuan di bawah 10km/j mata aku meliar mencari petak parkir...kemudian aku nampak satu susuk lembaga yang baru keluar dari lift yang jaraknya kira2 3 miter dari aku.. sewaktu aku menghampiri lembaga itu... 

TIBA-TIBA, lembaga itu seakan terkejut dan langkahnya agak terbantut apabila kelibat ferarri hitam aku lalu di hadapan nya... aku segera melemparkan pandangan yang aku assume "THAT KIND OF LOOK" ke luar tingkap sambil pandang lembaga itu. meaning .... geramnya aku... cem nak langgar-langgar je makhluk tu dengan Kobota, Bulldozer dan hayun dengan Back hoe..(kejam bukan aku ni....ternyata hanya imiginasi basi )

aku tak sangka aku akan bersua dengan lembaga itu sekali lagi setelah menaburkan jejanji manis kat aku.. CONFESSION! aku kena game dengan lembaga itu... wooot...wooot.....

tiada mood aku nak cari petak parkir kat situ... jadi aku memandu keluar.. last-last aku park ferarri hitam aku bawah pokok sudeh.... sekejap je....

sambil-sambil dok reverse to back n forth aku flash back kembali memori silam(ayat bajet nak nostalgic!!)

aku ingat lagi cem na aku tolong lembaga itu edit wedding custom album. untuk kerja pertama tu aku tak harap apa-apa kepingan kertas yang punya nilai dan sah nilainya ketika berbelanja.. tetapi bilamana dia memberikan another workload untuk siapkan custom album.... maka dengan itu... janji-janji mula di tabur.... i refuse but he insist ..... org cakap rezeki jangan di tolak.... hahah.. DEAL... once we make our deal... kerja pon jalan la....dia puas hati la.. sebab aku buat cepat sangat and by that time aku pon tiada apa-apa tugasan... kelapangan sentiasa ada...

tapi,... payment nya mana? aku menunggu payment sampailah aku dah pon bertukar bahagian ke Unit Mencari Gossip... sebenarnya aku masih lagi menuggu payment tu even though aku dah bertukar bahagian.. aku ada la tanya jugak... dia pernah cakap once his customer paid him. he will pay me... tapi no sign of the Ringgit.... hahah.. sigh.....

kemudian aku dapat tugasan ke sebuah pulau di utara Malaysia... by that time aku memang ada saving, tapi nak jugak duit lagi.. back up.. just in case.. aku call dia, but he keep mentioning  that ,the customer didn't paid him yet... aku tanya tak boleh ka dahulukan duit dia.. dia senyap.. end of conversation !!! tuut...tuut....
berenang la aku ke pulau tu . lagi 4 hari aku nak abes pektikel... aku tergerak nak buka fesbuk dia..aku tiada lah pulak berniat nak jadi stalker skywalker cem boneka tu...okay! and i was shock when i saw "already be a daddy" dekat status nya... happy for him but not for me... aku buat satu konklusi time tu jugak... burn la payment aku tu.. dah jadi bapak budak, tak kan pakai pasir beli susu... payment aku tu already been buried six feet under... kirim salam la nak tengok kepingan kertas yang punya nilai tu...  hahahah....kena game! kecewa dan geram....!!!
  
 >>>>>scroll ke bawah!!!!
























____________________________________________________________

Dear Mat Erick,

Just in case if you read this blog, no offense okay!  I try to confront and face to face with you, but you always manage to escape away from me. I tried so many time to get reach of you but never works!!! I tried to call you but you like never and ever return my call. Even i hope so.. I text you regarding  the payment  but you didn't reply... That a shame.... SHAME ON YOU!!!!! and FYI, i do believe you have both of my number!!!
The rest ... you know batter!
Your sincerely, ( hell no,  to you? well maybe, less then a bit. )
Hazel Ruslan
___________________________________________________________


>>>>scroll lagi dan lagi.....





















hahaha.. hebat kan.. siap nak kasi surat lagi kat dia... aku rasa time dia bertembung atau terserempak tu, mesti otak hardisk otak dia try recall balik pasal aku.. miahahaha.... macam nak panggil angkatan Zombie Kampong Pisang ja time tuh... makan otak... otak...


>>>>>skroll lagi.....









































hi! my name is Erick and i like to meow!!!

p/s: wajah innocent beliau harus di rahsiakan!!!! gagagaga.....

owh.. aku sengaja kasi space panjang-panjang....supaya korang suma scroll lagi dan lagi... hik..hik...










2 comments:

PENDETA MALAM said...

kejar jgn tak kejar payment....biar sampai ke lubang cacing sekalipun....!!!!

All about Me, inCHa…. said...

betol lah.. harus marah.. geram.. paling kuat dendam..

tp resam hidup.. kalu xkena tipow xnama hidup lah.. benda2 cemni lah bule wat jd matang.. xgitew?

learn from ur mistake.. jgn caya org sgt..

benda2 cemni karma.. sok2 TUHAN balas lah..

kuat2...