aku hazel si shutterbugs! smile....

Wednesday, June 23, 2010

hanya re-cap....

aku nak recap balik apa yang jadi la dalam tempoh minggu ne...minggu ne, adalah minggu aku penuh emosi. sentap, sedey, sengal, senteng, dan beberapa sifat emo yang lain... hahahah
Semalam aku dah pindah ke rumah ahkak aku. Insyaallah untuk minggu-minggu mendatang aku akan stay kat umahnya sampai dia bersalin. petang semalam aku keluar dari rumah lepas waktu Zohor. malam sebelumnya tu aku dah packing barang dah untuk beberap minggu stay kat umah incha... lepas habis packing aku on9 fesbuk, update apa yang patut sambil komen gambar-gambar yang di upload oleh penghuni muka buku... dan malam tu aku hello-hello someone... kononnya nak ajak berYMing la...dia cakap ok. lagipun aku dah decide untuk tidur lewat... kebetulan lewat pagi tu ada match antara Brazil ngan Ivory Cost kot... 

aku masih menunggu.... tiada tanda....aku call tiada jawapan, aku text tiada balasan. masih dalam mode menunggu.... sambil-sambil aku chat dengan rakan-rakan foto kat fesbuk....nak borak pon tak semangat.. ok... aku masih tunggu.... akhirnya aku tertidur depan lappy... aku terjaga bilamana terdengar bunyi BUZZ dekat YM... aku ingat dia... tapi hampa... cuma sapaan dari teman lama sewaktu menutut di POLI.... aku tengok jam... its quarter after two... ok.. aku tunggu dia lagi...mana ne? aku bukan lah orang yang sabar dalam bab tunggu menunggu ne.. akhirnya aku forfeit dan kembali ke bantal yang empuk..yang sejak jarum jam berhimpun tadi memanggil-manggil aku....

aku terjaga waktu subuh... lihat pada skrin handphone tiada  text atau panggilan rindu... "OK BYE!!!".. ungkap aku... 

pagi tu aku breakfast  dengan beralaskan nasi lemak yang memang superb sedap sambalnya.. entah dari mana emak beli... hahaha.. riang gile perut aku.... esofagus mula menerima dan terus hantar ke perut hingga ke usus dan seterusnya.... segelas fresh milk di teguk... Burppppp... kenyang seh....

lebih kurang jam 2 aku sampai di Alor star... aku singgah di Star Prade untuk membeli sesuatu.. lebih kepada keperluan diri...dan kehendak.. selesai sudah berbelanja.. perut aku sekali lagi mendendangkan lagu Brick By Boring Brick... EH! hahaha.. aku menuju ke food court dengan riang... sambil-sambil makan aku selak mukasurat magazine yang aku beli dekat Popular.... selesai sudah aku melangkah ke kereta yang teletak di basement.. 

destinasi seterusnya ke tempak lepak lazim..  masih ada masa lagi sebelum ahkak aku pulang dari kantor.. heheh.. lepak la sat kat opis tempat aku partime tu.... selepas beberapa jam... ahkak aku buzz.. tanya nak balik time bila... aku cakap nak singgah pasar malam dulu.... tugas beli dinner diserah kat aku.. yeah.. tema malam ini nasik bungkus.... 

aku ke pasar malam dengan Yuko Icihara... kemudian balik...  selepas semua selesai, dari dinner sampai la nonton citer korea kat 8TV.. jarum jam pun berhimpun... tetiba aku teringat apa yang jadi kat aku malam sebelumnya... sambil mata aku takjam memandang siling yang tinggi.mata aku kian sempit... tidurla aku.. 

pagi tadi ahkak aku kejutkan aku.. mandi sepantas yang boleh sebab harii ni nak teman beliau kat hospital...  sampai hospital... dan sambil-sambil aku dok tunggu beliau.. mujur ada berokband dan juga lappy.. bleh gak hapdate status kat fesbuk dan hapdate blog sekali...

sekali aku dapat satu panggilan telefon membawa berita yang kurang enak.... baru je bebrapa minit yang lalu ketika entri ini di taip.... dan sekarang jejari aku tidak mampu untuk menari-nari di atas keyboard ini... aku kembali sentap dengan panggilan telefon tadi.... kenapa la selalu aku ?

kalau lah aku mampu luahkan segalanya... dan kepada dia yang aku tunggu tu.. aku dah baca blog kamo.. nyata kamo sayang dia.. aku pulak sayang kamo... selepas baca ku faham sikit je.... ternyata kamo tidak bisa melepaskan dia... uicheh!!!.. hehehe... aku rasa perkara ni dah jelas... tapi sebelum apa-apa di putuskan.. DO! Return my call!!!!!!

p/s: owh.... aku nak bagi tahu.. "DUIT BOLEH MENJADI SESUATU YANG MENAKUTKAN!!!".....

2 comments:

Boneka Tak Sakit said...

?? pergh menunggu tak tiba punya kesah :P

rilek lah beb aku xde kretid hahaha :))

hazel ruslan said...

cilakak... la ko daus.. tgh sedey2 ne....