aku hazel si shutterbugs! smile....

Wednesday, February 9, 2011

keliling aku sudah...

Ketika entri ini di tulis aku berlokasi secara live di Perpustakaan Awam.. Heh... aku di library ? YA benar dan TEPAT sekali aku kini di library sedang menulis blog, sedang edit gambar, sedang bekerja menyiapkan pertolongan yang Ayah minta dan sedang bermain farmville dan segalanya.. Multi task kan aku ni. huk-aloh! 

Sambil selam minum air...tapi awas... janga minum air yang kat sumin pul tuh.. keh..keh.keh.. di yakini terkontaminasi dengan urin.... air laut dah tahu dah nature nya... ada filter semula jadi... isk.. dah menyimpang dah ni...


kembali kepada ponit, upss sori...POINT  yang aku nak sampaikan...
lately aku banyak duduk saja tanpa menyumbang sebarang entri pada blog ini. lebih suka melihat orang keliling aku... ragam orang ni memang macam Variety Bucket yang korang boleh dapat kat KFC tuh... faham tak aku cakap apa?

ada yang kaki  autar, kaki kencing bersepah, kaki mengampu, kaki joli, kaki ayam dan bermacam jenis kaki la. nak di nyatakan pon buat penat aku ketik keyboard ni keletak-keletuk... 

kekadang aku akan buat konklusi sendiri atas dasar apa mereka ini [yang kaki itu dan ini] berkelakuan sedemikian. atas dasar yang positif atau negatif? untuk kepentingan sendiri atau semua pihak. KENAPA dan MENGAPA... 

contoh yang terdekat jadi depan mata aku sendiri...

kata si polan ni dialah yang paling boleh dipercayai, tapi kenapa dipukul canang dekat semua orang keliling,  Bernama dan Metro pon boleh kalah atas kepantasan menyampai cerita. dah tu di tokok tambah macam makan nasik kandar kat kedai mamak. tambah kuah itu tambah kuah ini , kari itu kurma ini. ada rasa rempah ada rasa cili... baru la sedap bila ditambah itu ini... sensasi rasa dari tindakan tambah menambah tu akan sizzle kan lagi cerita yang sebenarnya plain tanpa nada telah bertukar menjadi cacamarba meriah macam Jom Heboh... 

bila cerita ni berpatah balik pada empunya badan. dah jadi macam tak sedap dah. lain di cerita lain yang jadinya... faham tak aku cakap apa? heh~  dah tu si polan yang pukul canang boleh pulak berdrama yang dia tak salah langsung. erghhh.... kesian kan... symbiosis manusia keliling aku kadangkala pathetic. 

kekadang aku rasa macam aku ni dalam rancangan realiti sendiri... Keeping Up With Hazel Ruslan... keh...keh...keh.... ^^,)/

dalam kes yang aku hadapi sekarang. banyak betul mangsa.. aku pon bakal mangsa atas benda yang aku tak buat... kabar angin pon boleh buat orang lain macam telur di hujung tanduk... uiceh berpeibahasa la pulak... keh..keh..keh...

ceritanya sekarang... masing - masing ada perihal masalah sendiri, aku pon punya permasalahan... tindakan bijak untuk permulaan ialah uruskan diri dan uruskan masalah itu. kalo benar ingin berkongsi , biarlah orang yang ingin kita kongsi tu a good listener. habis di situ jugak... jangan la di canang sampai ke semua telinga. 

aku ni pon ada yang tak betul jugak, jadikan kelemahan diri sebagai rujukan supaya senang diperbaiki kelak... [positive tak aku? tetiba pulak]...

p/s: aku dah lapar... sign out sat ye....

No comments: