aku hazel si shutterbugs! smile....

Tuesday, April 27, 2010

"oh! dah hari Selasa eh?"

jam 8 pagi aku aku keluar dari rumah. ada perkerjaan yang aku perlu bereskan.memang aku dah set dalam kepala sebelum aku tido.kalau pagi menjelang.misi ini perlu dijalankan.

iaitu....










(^v^)










cuci kereta




minggu ne, kat kawasan aku dan dan bandar Alor Star selalu di sirami oleh air yang mencurah-curah dari langit...malah kondisi jalan yang under construct yang bertujuan untuk besarkan lagi jalan sudah pasti memakan masa yang agak lama tempohnya untuk siap. tanah merah yang bercampur dengan air hujan di kiri kanan jalan yang bertakung dek saliran longkang yang punya masalah saliran sudah pasti nazak kalo hujan yang memang heavy gila saban hari.... lecah, air bah, air longkang, air sawah, air sungai, air tangan..erk.... dan lain-lain antara pendorong utama kereta aku memang comot habis... 

tak cool la kalo kereta kotor bilamana awek yang meletup cem aku ne drive. bajet nak keluar dari kereta cem Daisy Duke sambil ada angin tiup sempoi-sempoi bahasa meniup ke wajah dan membuat libasan rambut ke kiri dan kana cem iklan shampoo.... sekali keter kotor lagi bersememeh.... tak cool...

ABAIKAN bayangan aku di atas ye!

sepenuh hati aku basuh kereta semata-mata nak ke kenduri MIL kakak aku.... sekali tengah hari hujan.. serius lebat.... bayangkan dari Quaters sampai Alor Star.. hujan lebat sey...... kiri kanan jalan janga citer la.... becak bermaharajalela.... wooot...woott...

apalah nasib hari selasa ne....

selepas 40 minit drive... sampai la rumah MIL kakak aku.... makan tengah hari memang best... aku tibai nasik sepinggan yang kaya denagn lauk pauk seperti kari daging, ayam goreng rempah, sambal udang, sayur serta ulam dan minum air oren .... layan sey makan open air di bawah kemah dan di tambah pulak dalam keadaan cuaca yang baru mula nak berhenti... heheheh...

aku cuci mulut aku ngan dadih serta eskrem vanilla... giler kenyang.... lepas tu chalow balik....esok nak keluar..ada blind date....

owh... sebelum aku tulis entri ni... aku call skendel aku masa zaman belajar dulu... rindu sey.... aku call dia sebab baru-baru ni nampak muka dia dalam berita tv3.. hahahaha.... nak call lama dah.. tapi segan la. aku kan pemalu orang nya.....cakap pon kejap-kejap ja. gagagaga....

ne nak kena satelkan keja yang sis aku kasi... sekian.. habis sudah aktiviti hari selasa....

p/s:nak pakai baju apa yep keluar esok?



No comments: