aku hazel si shutterbugs! smile....

Sunday, March 14, 2010

perihal prektikel.....

helo... all blogger...  kabare semua? waras gak? harap suma sihat belaka deh! 
tinggal lagi 13 hari saja lagi untuk aku berprektikel dekat Company XXX ne..... macam-macam perasaan ada dalam aku sekarang ne, gumbira, teruja, sedey dan memacam lagi.....

gumbira sebab bakal tamat zaman IKBN, lepas ne boleh keja atau sambung lagi study. isnyaallah. teruja sebab countdown, sebab tak sabar nak angkat kaki... obviously zero hour!!!! sedey sebab kena tinggalkan umat-umat yang penah aku kenal sepanjan aku pektikel kat sini...


fuhhhhhh........

macam tak cayo, ye lah nak dekat 3 bulan dah aku keja kat sini... macam-macam jadi, macam-macam pengalaman aku dapat... ke hulu ke hilir.... tapi tak dapat challenge dengan suma member-member aku la...
macam Cargas ngan Togey depa suma pektikel dengan press dekat Malay Mail, si Hajar ngan Sakinah lak dekat RTM, Ka Chan ngan Gadong dekat Berita Harian / Utusan, Sayong ngan Embun dekat Tourisam Malaysia, the rest iaitu Kadax , Jelutong, Memey ngan Lohpong dekat NSTP... 

wow!!! tak ke hebat kengkawan aku tu.... pektikel dekat tempat yang memang yang ada nama gah gitu...

tinggal la aku sesorang dekat Company XXX ne....

yang mana keja dengan press tu best la... hehari dapat keluar buat assignment. aku? HARAPAN je lah....
aku suka sangat nak jealous kat orang, ye la , sapa nak jealous kat aku.... tade sape nak jaki pon... aku bukan sapa-sapa.... aceh....

untuk rekod, sepanjang aku pektikel kat sini, baru sebelas  assignment  aku buat, nak compared dengan kekngkawan yang lain?

aku tak mampu la nak pektikel jejauh ne. depa suma tak pa la sebab memang dok tengah Malaysia... pusat segala macam dekat KL tu... aku ne la tercampak sesorang kat utara.... 


tapi aku kena berterima kasih sebab diberi peluang untuk pektikel kat Company XXX ne.. hohohohoho... tak dapat banyak ...sikit pon jadi lah....

lepas ne memang susah la aku nak jumpa suma member class aku... yang mana dekat tu boleh la jumpak. aku jugak yang tercampak jauh. jarak 6 jam memisahkan aku ... hohohoho.....
memacam aku dah lalui dengan korang suma.... dalam banyak-banyak zaman aku lalui, start zaman skolah, zaman study kat poli sampai lah zaman IKBN... aku rasa IKBN banyak bagi perspektif dan skop baru dekat aku, walaupun secara mentaliti nya kami dijajah dan dikawal oleh undang-undang yang aku kategorikan tak masu akal... penalti yang dikena kan bagi setiap peraturan yang dilanggar memang tak masuk akal..  gila lah,.....  tapi itu mungkin satu-satunya cara nak mendisiplinkan pelajar... 

WHAT EVER LAH!

p/s: owh... den rindu kawan den!!!1





2 comments:

Anonymous said...

ala paraktikal jer
nanti keje ko dapatkan ler tmpt gah2 tu.. hehe

Anonymous said...

nanti tu bila ye atok luffy?