aku hazel si shutterbugs! smile....

Wednesday, March 31, 2010

yep, ini hari terakhir

pejam-celik dan pejam dan celik... mata aku klip pop, klip pop, dalam sedar dan tidak hari ini adalah hari terakhir aku prektikel.... aku survive  selama 3 bulan. hohohoho....

banyak pengalaman aku dapat, banyak isu aku hadap, banyak lautan manusia aku redah semata-mata nak shoot gambar..... arghhhh. aku cem tak caya hari ne terakhir...... lega. sangat lega dari segala segi. tak perlu lagi pikir pasal baju apa aku nak iron untuk pakai esok hari, tak perlu lagi fikir nak beli nasik lemak dekat tepi jalan atau breakfast kat kafe opis, dan tak perlu nak pening nak shoot gambar time buat assignment, tak perlu lagi pening dan pusing nak mengejar date line kat boss, tak perlu lagi nak pening dan pusing mencari tempat parking, tak perlu lagi nak tulis report kat buku log, tak perlu risau pasal punch card yang tertera dakwat hitam atau merah, tak perlu macam-macam la..... banyak kot... nak list down sesatu memang lambat la... lagi pon entri ni aku kena bertapis sikit, perul menggunakan bahasa kiasan yang indah-indah belaka.... 

AWAS! BLOG ANDA SEDANG DIPERHATI!!! WOOOTTTT.....WOOOTTTTT......

kelmari aku turun town sat, saja pusing-pusing, lagi pon aku baru ja habis buat assignment aku dekat Padang Terap. lepas tu aku straight ke Alor Setar.. dah time lunch dah... jadi aku pon dengan riang ke Mek Donal... 
i treat my self a Big Mac......
tak habis pon... bawak balik opis....
slurppppppp....
-------------------------------------------------------------------------------
hidop aku takan hectic+chaotic= etc....etc....etc...... dengan kehadiran tugas khas.. miahahahaha... lets have a PARTY to nite! malam ne nak clubbing dalam bilik la...  weeehoooo..... yapa-yapa....
harini, tugas terakhir aku ialah shoot gambar press conference Menteri. lepas tu dah tada assignment dah.. kes tu aku boleh tulis entri ni. pagi tadi aku keluar sat dengan Ahkak Seythee ke Giant.. membeli belah barang-barang pantry.... time nak balik tu aku beli tudung kaler-kaler meriah yang match dengan baju aku hari ni.. balik opis terus aku tukar pakai tudung yang newly purchased tu.RM 5 sahaja..
hoho.... gila.... pack with floral printed....

hari  ni kat opis aku ada buat makan-makan sket sempena keberambusan aku dari department ne.. hahah.. aku bawak nasik lemak. tengkiu to my mak sebab buat sambal best.. hahaha licin ye.. laris di pasaran sambal tu.. mercik... tap...tap air liur menitik... kiahkakakakaka......

tengah hari sket ada nasik, sayur lemak daun gheti dan sup daging serta sambal belacan bersama pucuk peria pantai sebagai ulam... warghhhhh... marvelous wei..

aku nak ja upload gambar sekitar majlis makan-makan tu berlangsung. tapi identiti-identiti staff kat tempat aku pektikel harus dirahsiakan. SULIT!

area pukul 3 cem tu aku peri ke bahagian human resource untuk ketemu sama Kak Jah bling - Bling serta Mr.Bond. nak inform yang harini aku last pektikel. lepas tu aku bergerak ke unit mari cari gosip. saja nak jumpa Captain Misai, and most important tut tut person ialah The E-man. sampai ja depan pintu.. berkunci.. tada sapa pun dalam opis... tadak jodoh la nak say good bye.. tapi aku lebih concern pasal The E-man! itu hari aku ada edit custom album yg dia punya and he promise me to pay la after i done. until this entry were publish, still have no signs about the payment. aku agak kesal ok... MARI KITA LIHAT SAPE YANG KENA!... hazel yang kena..... sebelum ne aku contact dia banyak kali juga regards the payment. but he keep giving  excuse... aku pon dah tadak daya la... 
so! selepas aku balik dari unit cari gosip. aku macam tergerak nak google facebook milik The E-man.... saja nak tau apa progress beliau... (seriously aku bukan stalker) aktiviti meng google ni perlu ye... so aku dah jumpa sudah page beliau... Damn man...wife dia dah selamat dapat baby gurl... aku rasa dia cuti lama dah kot, baby gurl tu selamat pada 29hari bulan... OKAY.... congrats la kan.. BUT!... lepas ne akan ada a tons of excuses la untuk aku dapatkan payment tu. bukan aku tak mintak. aku rasa week by week aku akan tanya dia pasal payment tu. aku bajet, dengan duit payment tu, dapat la aku beli speed light lagi. atau support untuk beli lens, etc..etc..etc... tapi nadai, nehi, nothing! so lepas ne.. fefaham la macam mana susah nya untuk aku dapatkan payment tu. i learn my lesson... so, kalo dapat payment tu,.... alhamdulillah la, kalo sebaliknya, redha je lah...

aku pon dah malas nak fikir-fikir...  

bayak gila perkara yang jadi kat aku sepanjang 3 bulan ne, kena marah, kene maki ko memang vavi, muka bangkai cem cookie... memang standart la dalam bidang aku ne.. hohohoho....

ok lah aku pon malas nak ulas panjang-panjang,...... nanti aku update la blog ne.. kalo ada kesempatan atau kerajinan dan ada port wi fi... aku update la... hahahah.... 

punc card terakhir

p/s: thank you people for having me!!!! dan sori lah kalo aku terlalu berahsia sangat dengan anda-anda semua.. dan sori ladan jangan terasa hati kalo aku tak add kat face book atau tak kasi url blog aku ne sekali... bahaya la... hahaha

2 comments:

Shafiqa Mohd said...

weh,kau amek gambar McD nape?
wajib post kat aku.
aku dah lah rindu McDonald.
uwaaaaaaaaaaaa... :(

hazel ruslan said...

ala pika, ko balik mesia nanti ko makan la puas2....