aku hazel si shutterbugs! smile....

Sunday, July 25, 2010

ITU dan INI

hampir 1 jam aku berbaring atas kati sambil memandang ke syiling. fikiran aku tengah ligat nak buat plan itu dan ini . request dari Encik Arif supaya adakan satu majlis reunion berbuka puasa dengan bebudak class IKBN dan lagi satu request dari Cik Shima untuk reunion geng-geng class 3AK masa menengah. yang bakal diadakan pada raya ke-3.. reunion raya bleh lagi aku handle. yang reunion buka puasa togather-gather ne yang susah ne... aku pulak nak kena ulang alik dari KL ke Aloq Staq... 

kembali KOSONG...

sambil-sambil tu aku sambung semula bacaan Novel Ombak Rindu... dah banyak kali jugak aku ulang baca.. nasib baik cerita best... AH! malas pulak nak menyambung bagai... sehingga entri ini di tulis... fikiran aku masih merewang tiada tuju... berapa banyak itu dan ini aku nak selesaikan dan aku nak bereskan... tetiba hadir pulak itu dan ini dek permintaan kengkawan zaman belajar dulu kala...

itu dan ini setiap hari menyapa aku...

antara itu dan ini aku seperti nak develop idea untuk edit gambar, research adalah harus... terima kasih Encik Google... mana Farmville lagi nak aku uruskan seperti fertilize kebun-kebun jiran berhampiran, nak harvest hasil tuai, plowing and etc...etc..etc...berbaktilah pada tanah... kerja-kerja di ladang aku jalankan malam hari karena siang hari aku di kantor, tidak enak dilihat Boss gue!!! nak update blog lagi. walaupun aku bukan  blogger tegar yang aktif terlebih glucose , tapi semangat nak update tu datang bila aku dihembus aura je... miahaha... aura la sangat......masa nak bersosial pon hanya dekat portal maya sahaja... biasalah ,... aku ni sentiasa ada itu dan ini...

terkenang pulak aku zaman aku belajar dulu, dari kindergarten sampailah ke mana hala... best belajar ne... bila lah aku ada peluang nak belajar lagi yep?

sebelum aku nak menutup entri ini... jum la melawat ladang aku yang baru nak membangun tu...

have a look...

ini hasil ternakan, kebanyakkan jiran yang kasi, yang aku adopt sebab sesat pon ada....
yang pendek-pendek pon ada 3 ekor je... ni pon tatau kena samak laptop ke tidak.....

ini tempat nak tenang-tenag kan hati.. nak relax-relax otak... ada kolam, ada itik.. redup je... 
(sesapa nak sangai-sangai menghanjeng aku tu silakan lah...)


ini aerial view ladang aku, nak snap ne aku naik helicopter kau tau....!!! hahahha 
CILAKAK kan statement aku.....?


gamak-gamak aku penat menuai hasil dan membajak tanah...
lepak sini rest.. pekena lemonade segelas dua... ceh! dan ceh!


lembu lak tinggal sekor ja... yang lelain tu dah hantar buat akikah...
erk...! o_O) APAKAH?


sekian entri dari saya pada pagi ini..

p/s: weh sape yang ada farmville tu... singgah la tolong2 yep....
heheheh


No comments: