aku hazel si shutterbugs! smile....

Wednesday, July 28, 2010

mengisi ruang

selesai solat maghrib tadi, aku dah berkira-kira nak baring-baring dan mungkin tidur terus... sebelum sempat aku landing... aku pandang selonggok kain tak berlipat sebelah pembaringan.. arghhh gasaklah.... mata dah sempit... kot mana pun, kalo aku tertidoq terus, sure kaw-kaw aku terlepas cerita Korea kat tivi lapan tu... yang dahulu mesti di dahulukan... pukul berapa tah aku terjaga... yang best tu... dalam aku dok mamai-mamai.. bleh lak aku terus lipat baju... dengan muka number 2 aku, rambut serabai terus kibas-kibas baju dan lipat.. siap kemas almari lagi... nak dekat-dekat habis dah... incha kuak daun pintu dan suh aku makan...

atas meja ada nasi lemak. aku amik dan terus bawa ke ruang tamu dan ITADAKIMAS. hehehe... buka mata terus makan... tak cukup dengan tu, ada desert lak aik.... beberapa scoop ice-cream di suap dengan riangnya ke dalam mulut aku... bahagia terasa... ceh dan ceh... hurm...sambil-sambil tu sempat la jugak aku tengok Desperate House Wife lepas tu lompat-lompat channel... last-last aku layan cerita korea tajuk The Host...
masih di ruang tamu....
40 minit yang lalu aku amik lappy dan on9 la... kes tu boleh update entri ni... lupa lak ada haiwan ternak dan hasil tanaman yang perlu di tuai kat ladang aku...kekeke... tengah dok loading.... aku usha sat page mana-mana blogger tegar favorite aku... hurm... bila aku buat blogwalkin' ne,... rasa cem baca novel realiti... yang buat v.blog pulak , bagi aku tak ubah cem telenovela atau sinetron . secara harfiahnya kita hidup dalam pentas hidup masing-masing... rasa macam tak sanggup nak missed walaupun 1 episode yang tercatit di portal blog masing-masing... kalo-kalo ter missed walaupun 1 entri... mungkin aku sanggup mula dari awal...

p/s: ini cerita aku... cerita aku pulak cerita kamu...

No comments: