aku hazel si shutterbugs! smile....

Wednesday, September 29, 2010

entri hari Selasa pada hari Rabu...

pagi Selasa. another new day for everyone . another new way to step forward . another new smile like sunrise which is perfect to people around you. really ? nah....

bangun tidur, benda first yang aku buat packing my belongings untuk tinggal kat umah my sis for a month atau lebih dari tempoh itu... dah tak kuasa nak travel all the way dari Pokok Sena ke Alor Star every day. seperti biasa, duit tak ramai la dalam poket. apa kau fikir aku isi minyak Ferrari aku nan satu tu guna daun kering? NOT....

hari ni mak tak kerja. selesai sudah aku bersiap, aku nampak mak sibuk betul dengan kain batik yang perlu dijahit tepi. hahaha... ruang tamu rumah tak ubah macam kilang kain batik... kain batik sana sini... BENAR! mak ambil upah jahit... sekadar part time... LOL...

sarapan dah tersedia.. nasi lemak sambal sedap yang best.. hahaha... kenyang aku ... Alhamdulillah...sebelum aku pergi mak menghulur. tahu benar anak dia yang kecik ni perlu... nak tolak ... aiseymen.... tahap kronik ni... terima dengan muka kelat tak kelat... malu tak malu... segan tak segan.... aku kan anak... dia ibu ku...
ish...

sampai opis... rutin  tipikal... malas nak ulas... ngeee~

balik opis macam biasa... aku sampai umah my sis. kawasan rumah bau something... rupanya baru lepas kena fogging.... ish kat taman ni ada ke kes ? harap tiada. mula-mula siram pokok yang layu sembah tanah... hahah teruk lak aik aku tengok kondisi semua yang hidup dalam pasu tu.. dengan air yang cukup... esok mesti semua sihat...
lepas mandi, solat dan makan... aku proses sket rumah ni. kerja2 pembersihan perlu... sebab soon new born Zharif nak masuk umah ni.. ho3....

semua buat secara berperingkat... buang habuk, sapu sampah dan mop lantai... esok nak buat keja lain lak... hemoih2... >.<)/

beres! aku tonton Amazing Race. sambil-sambil tu update status kat facebook, cek e-mail. jawab soklan kat formspring dan blog hopping.... toing...toing...toing...~

macam biasa. a must every time on9 , mesti aku cari ini. santapan mata penenang jiwa. she really inspired me in many ways... 40 sen pon 40 sen la.... setia dengan kamu dear... lepas tu singgah kat sini...hahaha.. melayan tulisan Ahkak Geli... lepas tu aku ke sini...banyak sungguh tutorial itu dan ini... i like...

habis bloghopping aku main farmville... hasil tuaian sangat memberangsangkan... untung 2 kali ganda... sedar tak sedar dah kul 12.15 AM. teringat lak nak update blog... kes tu aku tulis entri ni.  sambil2 tu dok layang you tube tengok Naruto Shipuden. dah la sikit2... hidup aku tak menarik pada hari Selasa ini.

p/s: makin hari makin bosan... kamu?

No comments: