aku hazel si shutterbugs! smile....

Thursday, September 9, 2010

Ramadan berganti Shawal

Alhamdulillah syukur,...

akhirnya selesai sudah ibadah puasa kita pada Ramadan mulia ini. akan adakah lagi Ramadan untuk aku pada tahun depan?. mudah-mudahan di panjangkan umur aku nanti... insyaAllah... dan sekali lagi Alhamdulillah puasa aku tahun ne penuh... hehehe... 

hurmmm....dalam tempoh 2 minggu ne tak banyak perkara menarik yang berlaku. semuanya bekisar pasal rutin harian yang tipikal. siang tadi lepas Zohor aku lap cermin sliding door... dalam kul 3 lebih gitu aku ke pekan beli sedikit barang untuk  masak esok... owh ya!! esok aku nak buat Nasi Carrot berlaukkan Ayam masak ross ... itu juadah utama pagi raya selain hidangan lazim seperti ketupat dan rendang... jangan ingat aku tak pandai masak... kekeke....



lewat petang pula, sekali lagi aku harus ke pekan Pokok Senan unuk beli gas... dah tu... kalo gas habis cem ne nak jad Chef esok... so sampai je kat pekan tu, aku pon beli la gas... ondeway nak balik tu kat jalan utama dah sesak ya amat... hahaha.... benda yang sepatutnya 10 minit jadi 30  minit... kul 7 baru sampai rumah... 

buka puasa tadi ala kadar je. tada kuih muih macam selalu. cuma lauk.. ak kuih? esok makan lah puas-puas... hehe...

erm.. ok la... ne aku dah nak buat Mise en Place dan get ready untuk masak esok...yatta....!!

p/s: setahun hanya sekali....

No comments: