aku hazel si shutterbugs! smile....

Friday, September 17, 2010

Untuk Najib

At first , i just keep on thinking whether should i publish this entry or not... Just feel so awkward when it come to write something about a guy. Me awkward? Naah... Anyway, who Najib? why i dedicated this entry  for him? is he someone that really special in my life? did he do something bad on me? or do i have a crush on him? well lets just say that he really special and someone important in my life for the past 5 years i guess...

sigh....
dimana nak mula ya? bila timbul perihal bicara pasal Najib aku jadi buntu... padahal kotak fikiran aku tak henti-henti menerima input dari kata hati aku...okay it just another heart murmuring. entri ni dah lama aku nak publish. cuma masih teragak-agak untuk menulis. sewaktu entri ini ditulis aku baru sahaja selesai text dengan Najib 2 jam yang lalu. jadi aku pon decide nak tulis sedikit sebanyak pasal najib yang special ne...

untuk permulaan aku nak story macam mana kami kenal...tahun 2006. itu tahun aku kenal Najib. sebelum tu kena flash back 1 dua cerita kisah skolah menegah sket, hehehehe... masa aku masuk skolah teknik pada tahun 2003. aku ada crush dekat someone yang namanya Suhaimi (ini berani mati nya statement, tak sangka kan aku sebut nama tu kat sini) .... ini memang total  crush with a guy fo the very first time. masa aku crush dekat Luqman dulu pon tak macam ne.... (again, ini pengakuan berani mati sekali lagi).... 

waktu aku form 4 aku jadi stalker si Suhaimi ni...sampai lah form 5 baru aku berani nak confront dengan budak yang aku crush ne... tapi luahan rasa cinta tak aku ucapkan sebab aku crush dekat dia atas kekaguman aku dengan kebolehan beliau yang pandai melukis dan juga feature yang agak sedap mata memandang... gatai la kot time tu... having to said that we both have common interest like reading comics and passion in anime, so being a good friend is the best way lah...by that time aku sangat suka Dragon Ball dan Under 18 adalah komik favorite .. as a result,we both become friends... dari zaman teknik sampailah zaman masuk Politeknik... kami masih berhubung...

back in Politeknik, kekerapan aku bermain mesej dengan beliau boleh la tahan sehinggalah satu hari seseorang yang entah dari mana datangnya menjawab panggilan ketika aku call si Suhaimi ni. time ne beliau buat keja2 partime kat food court medan Gopeng  tuh... yang si tukang angkat call tu bilang Suhaimi tengah kerja. its okay. jadi aku pon tamatkan panggilan... selepas bebereapa hari aku terima text dari unknown number yang nak berkenalan dengan aku.. aku tak layan sangat. sehinggalah empunya badan tu mengaku yang dia curi number aku dari phone Suhaimi sebaik sahaja aku letak tepon... hahaha... rasa cem dasat je bagi aku time tuh...

awal perkenalan, sedikit latar belakang sudah memadai untuk mula berkawan... pada mulanya aku cem ragu-ragu jugak... apakah motif si Najib ne? niat dia ikhlas nak berkawan... itu yang aku dapat. seorang lagi kawan... dari Suhaimi aku beralih ke Najib. segala isi hati aku, masaalah aku atau perihal aku sekalipun aku akan luahkan kepada Najib. kalo aku punya masalah yang melibatkan air mata, he will be my crying shoulder even in a phone call. kalo for real memang tak kot.... giler ke apa? hahaha... untuk rekod Najib tahu hampir semua rahsia besar sehinggalah sebesar zarah... kami mengamalkan konsep percaya habis dalam berkawan... ekekeke.....

Najib yang aku kenal sangat peka, seorang abang yang sangat suka menasihati tika aku perlukan kata nasihat, pendengar yang baik dan setia, dan teman yang gila-gila... dalam erti kata lain easy going la...dan kami ada kimia... aku rasa agak susah bilamana BFF aku tu sorang lelaki... tapi aku silap... siapa kata lelaki tak leh jadi BFF pompuan... aku berkawan dengan Najib dah lama kot... kami sentiasa berbincang . boleh dikatakan merangkumi banyak perkara dari soal hati , politik sampai lah perihal agama pun akan tetap setia berbicara...

kadang-kadang perihal yang bodoh2 atau merapu pon boleh jadi modal nak gebang... kalo kami berhubung melalui panggilan, Najib akan mulakan kata bicara seperti " weh! kite nak borak topik apa kali ni?"... lepas tu ligat la otak masing2 dok fikir apa yang nak di bincang ... alahai Najib...

dulu , pernah sekali aku gadoh besar dengan Najib...aku siap nagis lagi pasal kes gadoh tu...tak pernah hayat aku nagis sebab lelaki. tapi dia berjaya buat aku nagis2. CEH! tak patut betul... ceh dan ceh! tak perlu aku jelaskan kenapa... berbulan jugak aku sepi tanpa kata... uiceh... hahaha sehinggalah satu hari dia text dan kami berdua faham,semunya hanya salah anggap. since then aku decide nak jaga hubungan yang baik ini....

sepanjang aku dok berhubung dengan Najib ne.untuk rekod kami berjumpa hanya sekali.bayangkan...5 tahun lebih berkawan cuma sekali ja jumpa...aku jumpa beliau buat pertama kalinya pada April tahun ne.. itu pun kebetulan sebab aku perlu ke IKBN untuk hantar buku log prektikel... pertemuan yang singkat tu aku kira sangat percious la... aku turun bus kat Pudu Raya dia dah sampai. minum2 lepak2 isap gam... hahaha.. time jumpa tu masing-masing senyum cem kerang busuk... banyak senyum dari cakap. ada la dalam 1 jam dok sengih buat iklan Colgate... hahahaha...

itulah sikit sebanyak perihal ceritera ini.... alahai Najib....
surat untuk Najib....
_________________________________________

Dear Najib, 

Thank you so much for being such a good friend lah weh.... Allah hadiahkan ko kat aku supaya aku ada teman mengadu... Aku ada sorang ja kawan cem ko untuk hayat ni... kalo ada pon mungkin tak sama cem ko weh... wuuuuu......

xoxo,
me....
__________________________________________

p/s: akan datang mungkin aku akan buat satu entri dedikasi..who next?..adakah kamu? kamu? atau kamu? dan kamu?

No comments: