aku hazel si shutterbugs! smile....

Sunday, September 12, 2010

entri taip laju laju

assalamualaikum semua, 

kali ni aku punya entri jenis taip laju-laju.. sila abaikan sekiraqnya ada kesalahan ejaan atau penggunaan tatabahasa yang bercanggah dari sepatutnya keran pada saat entri ini di tulis iaitu pada jam 1.44 AM aku sangat sangat berharap apa yang aku tulis ni akan di publish tanpa penyemakkan ayat atau ejaan seperti yang aku buat sebelum nuya.. asal korang faham sudeh... tak gitu?


okay, hari ni dah masuk raya ke 3 tapi skang aku nak story mory pasal raya ke dua aku ... seawal pagi aku bangu dan rutin seperti biasa,... cuma aku menunggu kedatangan Along itu teman lama ketika belajar di Politeknik dulu,  by the way pada raya pertama aku berkunjung ke rumah dia dan suami nya yang terletak di Napoh.. aku kurang pasti daerah apa... sila abaikan.. atau nak tahu lebih lanjut sila Google...

baiklah, pagi nya Along bersama suami terchenta datang beraya kat rumah aku.. jarum jam berhimpun pada tengah hari baru dia bergerak ke rumah atau destinasi berikut seperti yang di rancan oleh kedua mereka...

(alamak... macam buat laporan lak aaik... ceh...)

hari sebelum nya atau pon raya pertama aku ada berjanji dengan Naim iaitu kenalan yang aku kenal melalui forum yang berkaitan dengan fotografi.. secara tak sengaja aku berjanji dengan beliau iaitu merangkap cikgu skolah rendah yang kene posting kat Bintulu .. cikgu subjek Sains...pertemuan yang sepatutnya pada jam 1.00 tengah hari terpaksa di ubah ke jam 2.30 gitu... kesian beliau yang terpaksa menanti aku... hahaha... ayat aku macam tongkang pecah sial...

sampai saja di CT plazza aku terus ke Watson sebab nak membeli dan membelah barang barang yang dikehendakki oleh kakak aku... kemudian secara spontannya aku menghatar text pada Naim.. kemudian dengan bersahaja naim akan  pergi kepad ku yang tika itu berada di Watson... (kejadah ayat aku ne...?)

beberapa minit berlalu.. akhirnya ketemu juga aku sama Naim ... untuk ekod ini pertemuan pertama aku dengan beliau... terasa macam date la pulak bila kami berdua makan-makan sambil duduk bersembangb di restoren makanan segera habis iaitu Mek Dee... Naim agak keciwa kerana GCB yang di idam dan di damba tiada.. back in Bintulu... restoreen Mek DEE tiada ye kengkawan... maka Double Cheese Burgermbira menjadi pilihan... aku pula menghadam fries dan juga air coke... kami duduk bebual.. tak la rancak.. lagipon aku kan PEMALU ORANGNYA...(statement cilakak... toya kan aku?)

lepas aku habis menyediut coke pada titisan terakhir kami pon break upssss... berpisah..eh! bersurai....begitulah... oh Naim... hehehe... lepas selesai date erk... meeting... no..no..no.. ketemu adalah ayat yang sesuai sekli yang dong!!! aku pon berkelana menuju ke rumah ahkak aku yang tidak di diam selama dia berpantang di rumah bondaku di POKSEN... tetiba..

otak aku giat dan ligat berfikir..woot..woot... aku rasa ada satu tempat yang ingin sekali aku tuju... spontan itu sangat bagus.. hahaha.. aku pon ke rumah seorang lagi kenalan iaitu Azfar si freelance photog merangkap pelajar perakaunan di UUM.. (bapak ah detail aku kasi).  sekali lagi aku nak nyatakan... SILA ABAIKANPENYALAH GUNAAN EJAAN ATAU TATABAHASA YANG TIDAK BETUL YE!!!

lepas tu aku pon menuju ke destinasi atau rumah si Azfar ne... hahaha pakcik baju orange ne jemput aku di kereta sambil memberi sapaan Salam dan ucap selamat hari raya.. alahai... untuk rekod, ini juga pertemuan pertama aku dengan beliau... aku kenal dia pon through blog kemudian add beliau di facebook... wah.. another detail from me.. it just a story to tell la weh...di jemput aku masuk ke rumah dan serious ... gila full house umah dak ne... adik beradik sedara mara ramai bertandang.. aku kan PEMALU ORANGNYA.. bertambah la tahap malu aku tu.. ceh... hahaha.. kami berlabuh di meja makan.. mee kari yang sedap di hidang.. aku kayuh dengan kadar perlahan sebab nak cover dan beradap sikit di rumah orang.. contoh gadi pemalu.. HAHAHAHAHA mari gelak BESAR dengan aku... sekali lagi AHAHAHAHHAHA.....


yang bestnya.. sepanjang aku bertandang di rumah Azfar... kami bergebang, bersembang macam kenal doploh tahun sey.. hahaha.. tahap malu aku atau tahap segan aku saat itu dah sifar.. hahaha aku kan mudah mesra juga pada masa yang sama... ceh tak malu la kau ne Hazel Ruslan... lepas tu siap leh bergosip bagai... hish kau ne... time tu aku dah keluarkan jurus hikmat pembuang segan tahap ke 8 sebagai pendinding... untuk elak dari rasa segan(sekali lagi.. aku nikan PEMALU ORANGNYA)   cilakak lagi dan lagi statement aku ni... apa kau merapu munyit.. pepagi buta ne sila la abaikan ayat kerapu merapu aku ni....


hahaha... terbaik la apa yang jadi harini.. semuanya spontan...lewat petang pada jam 6.30 pm.. aku pon beransur pulang dan kembali ke pangkal jalan.. hahaha bak datang punya ayat...


lepas solat maghrib aku siap-siap untuk bantu Ayah kat food court.. penat siot.. 12.40 am aku sampai di rumah... dan sekarang sudah sampai masanya untuk aku meletak kan tanda noktah.

p/s: esok aku dah start keja...wuuu... esok lak ada reunion masa form 3.. sempat kah aku hadir.. insya Allah...



No comments: