aku hazel si shutterbugs! smile....

Tuesday, September 7, 2010

Eh?! Back on track...?

 ????

salam semua.kabare? waras? bagus la kepada yang waras tu.. huhuhu... 

Dimana harus aku mula?

Pada siapa harus aku bersuara?

Cerita apa yang harus aku utara?

Jika di portal ini aku tulis segala, siapa pula yang akan membaca?

Baiklah! Semua persoalan di atas tu, acap kali aku berlegar-legar di ruang fikiran.Bermacam jenis soalan aku ajukan pada diri sendiri. Bermacam jenis gaya aku sampaikan. Bermacam jenis suara aku keluarkan.

Sekali lagi, aku memang jenis suka bermonolog...Sekejap bertukar jadi Upin & Ipin..."betul...betul...betul..." ,sekejap berubah watak menjadi Squidward (sponge bob), sekejap jadi itu dan ini... dan macam macam lagi.

18...

18 hari sepi tanpa sebarang entri,

18 hari bloghopping page penulis misteri,

18 hari melihat jauhnya hadapan diri,
18 hari yang aku rasa, tiada konklusi pada apa yang terjadi...

Aduh! Konflik habis... bulan ni aku banyak diam dan memerhati... 

Diam yan macama mana?
Hanya diam walaupun mulut aku sentiasa belagu kata...

Memerhati pada apa?
Menumpu pandang pada apa yang ada di depan mata...

SIGH........... o_O)?   APAKAH yang cuba aku sampaikan... biar aku saja yang faham... nak cerita pon buang karan la pulak...ceh!

Sepi aku tanpa sebarang entri atau posting dah aku jelaskan dulu. Aku bukan blogger tegar... yang berbicara sampai 3, 4 entri sehari... teringin la jugak nak jadi blogger tegar dulu kala. tapi atas factor tertentu seperti penyakit M yang menyerang. Niat nak bergebang di portal ini aku kuburkan saja.
Semuanya bergantung pada mood, pada cuaca, pada masa dan ketika, pada suasana, pada sihatnya tubuh, pada kelincahan jari yang menari di atas keyboard dan pada semua faktor yang menghujani diri. Saat ini, ketka lagu My Immortal dimainakan di corong radio. Tiba-tiba terasa satu aura pulak untuk menulis. Dalam tempoh aku lenyap dari laman ini, segala macam perkara jadi. Nak aku perincikan setiap apa yang terjadi. Aduh..... bukan diblog ini ye Cik Jah.. Tak pasal-pasal kena belasah laju-laju... Segala apa yang terjadi, kalo nak di ikutkan...boleh ja aku tulis di sini...laman ini... saat ini... cuma aku tak tahu dalam gaya atau ayat apa harus aku sampaikan supaya nampak lebih berlapik... 

Kalau tak berlapik, segala madah yang aku hembur memang bercili dan berapi... Aku di umur 23 tahun.... Antara umur yang aku rasa,.... buat pertama kalinya dalam hidup ini aku cukup berkompromi with people around me.... hahaha... kompromi la sangat.... Entahlah, aku rasa aku terlalu bagi laluan pada siapa yang hadir dalam hidup aku untuk tahun ini memintas aku. Penat la hidup dengan orang yang macam ni, manis sungguh berkata-kata tapi habuk pun tiada... kemana hilang kata janji? dah kena sedut dengan vacuum ke Encik Sarip?
Dalam tempoh aku hilang pergi bertapa, banyak betul fenomena yang berlaku kat sekeliling, antaranya ada yang gaduh dalam Facebook... harini turn si polan update di wall miliknya dengan semburan madah bercili, esok pula ada feedback di wall seterunya dengan madah berapi... kelakar bukan.? alahai  Kasim.. Macam-macam warna bukan? Bila benda-benda remeh macam ne jadi, tak la mendatar sangat hidup...

lepas tu kecoh pulak pasal isu Iklan Raya yang TV3 keluarkan.... kekeliruan dalam menyampaikan mesej, ada dakyah-dakyah Yahudi la, Freemanson , Illuminati dan macam-macam lagi.... banyak betul ulasan  dan pendapat yang dikeluarkan oleh kebanyakan individu... aku baca je la apa yang di war-warkan oleh penulis. untuk bersetuju dengan statement yang ditulis,siapalah aku...common sense sudeh.... tak la ketinggalan...
 

Owh...
Ramadan bakal meninggalkan kita dalam beberapa hari saja lagi,
Sekolah pon dah mula bercuti,
Shopping Mall sesak kembali,
Sale pula di sana sini,
Anak-anak mahukan itu dan ini,
Mak Ayah peningnya datang lagi,
Fikirkan duit yang akan keluar lagi dan lagi,
Abaikan sahaja kerana Aidilfitri setahun sekali, 
Okaylah.... lepas Raya kita semua makan maggi....


hahahaha.....

sekarang story bab nak raya pulak. Aku rasa minggu akhir Ramadan ni semua umat dah sibuk nak sediakan keperluan untuk raya. Masa aku ke town pagi tadi, jalan teramatlah sesak...sangat susah untuk aku tengok Alor Star jam... kecuali peek hour la... kat pusat bandar jangan cerita la... nak sampai betul-betul center memang meratap la, di tambah pulak pemandu-pemandu yang berhemah makin berkurang di saat -saat akhir..TAPI... lain lah aku, aku jenis suka berkompromi... dengan senang hati memberi laluan pada yang memerlukan...(puji lah...puji lah...)

Raya kali ni, kami satu family dapat beraya dengan kehadiran ahli baru.... siapa lagi kalo bukan baby boi Mak Ude Cun.... ahaks!....^^,) owh... tak lupa juga kepada Din, tampa mu siapa lah aku... Sayang Din... mumumuah..... bahagianya aku raya ne... Ada Din di sampingku......
Zharif sayang.....


Din yang disayangi, speed light fully manual ye rakan-rakan.... meow~

Sekarang nak check list....

  • puasa - insyaAllah penuh
  • baju raya - kurung warna hijau
  • kasut raya - tahun lepas nyer elok lagi, jangan bazir pakai pon baru 3 kali
  • t-shirt raya - besepah, dah beli 2 hari lepas
  • seluar raya - cap Reject Shop sudeh
  • tudung raya - alah yang sedia ada pon elok lagi... pembaziran amalan setan...
  • kuih raya - my Mom tokey kuih raya okay....
  • pakwe raya - besepah kat facebook... nanti nak buat katalog... wawawawa....
  • duit raya- ???? erk... memberi atau menerima? kalo memberi tu... makan plastic maggi la aku lepas ni...
hahaha... semua tu kira semak la.... boleh raya la ni... cara tak rakan taulan?

p/s: umur 23 ni afdal tak dapat duit raya? hahahaha....






No comments: