aku hazel si shutterbugs! smile....

Thursday, August 19, 2010

baby boy Mak Ude Cun

Salam Ramadhan semua...

Sepatutnya aku update entri pasal newly born baby boy ne yesterday. Tapi ada saja perkara datang menduga. Ini aku assume quick update dari aku.

17 Ogos 2010
My dearly sis Incha masuk PMC (Putra Medical Center ) jam 9.00 AM. Masa rehat aku diluangkan untuk jenguk my sis sebentar. 20 minit je.Tak lama. Lepas habis keja aku direct terus ke PMC. Buka puasa pon kat dalam wad. Ayah dah beli juadah. Semua Nasi Bungkus. kami ramai-ramai berbuka dalam wad. Aku , Mak, Ayah, dan Bro in-law. While we having our meal , Incha dah cem sakit.Tapi cool...

Selesai berbuka aku mohon pada Mak untuk pulang bersihkan diri. Right after i'm done with myself.  Aku rush ke PMC semula. elok sampai sana, Incha cem dah terasa sakit. Melihatkan reaksi Incha, aku cem emo sikit. Mak tak putus-putus tenangkan dia. Sakitnya Incha time tu buat aku menitis air mata. Erghhhh!!

Kemudian Incha dimasuk kan ke labor room... Bro in-law, Mak Ayah from both side masih menanti...The clock is tic toking ...Semua menanti... Aku membatu di dalam bilik. Tergerak untuk aku keluar. Emak senyum dan berkata " Adik, you dah jadi Mak Ude..."... thank god... Ya Allah... Syukur aku tika itu. Baby sihat. Semua selamat... Amin....

Tangisan anak kecil itu  memecah sepi . Kuat dan jelas. Cukup sifat, tiada cela.... Bibir kecil itu.... Jari-jemari halus itu... Telinga comel itu... Segalanya indah. By that time aku dah cukup bersedia untuk snap a few photo. tapi di tegah. Camera di simpan semula.

Lewat malam aku pulang seorang diri ke rumah Incha. Bersahur seorang diri kali pertama tanpa teman. Yang menemani aku hanya siaran tv di pagi hari.

18 Ogos 2010
Aku pohon pada Encik Boss untuk cuti half day.Diluluskan! Tengah hari itu aku terus pulang ke rumah Mak Ayah di Pokok Sena. Sebaik sampai. Baby boy dah menanti. Anak kecil itu diam dan patuh. Hanya sekali sekala sahaja bersuara, tangisnya tanda lapar atau tidak selesa.. Aaaaaaaa....... Sejak aku pulang dari kerja... aku tak putus-putus snap seberapa banyak gambar si kecil ini... sekali lagi... Aaaaaaa.....~

19 Ogos 2010
Ah! Tiba masa aku update blog... sepantas mungkin dengan niat aku boleh tidur awal. Ya! aku akan cuba tidur awal... Insomnia yang menggila ini menyerang aku 5 minggu yang lalu. Benar belaka. Aku kira, waktu tidur aku hanya 3 jam sehari secara purata,.... Kalau siang hari jika aku di opis. Rasa mengantuk itu sudah pasti. Sebab itu aku kerap keluar masuk dalam ke luar banyak kali untuk hilangkan mengantuk... Insomnia ne tak kelakar okay!!!  Apa-apa sajalah labu...

anyway...... enjoy viewing the photo below...

My Sis.... masih menanti....
.
.
.
.
.
Tada.....



(^^,)
.
.
.
.
p/s: dear baby, sori ye kalau speed light Mak Ude gangu tidur kamu... 

No comments: