aku hazel si shutterbugs! smile....

Thursday, February 18, 2010

dalam tempoh seminggu

last aku update blog adalah pada tarikh 10 Feb... Benar bukan?...

jadi blog kali ini aku rasa sangat panjang... sebab aku nak re-cap balik apa yg jadi sepanjang seminggu aku tak update...<---------------------SILA BACA SAMPAI HABIS

.
.
.
.
.
.
.
.

aku nak update tapi cem malas. biasalah... malas tu sentiasa ada .. aku pon tak mengerti.....

jadi , di kesempatan ini aku nak update apa yang terjadi kat aku dalam tempoh seminggu ni...

=====================================================

11/02/2010

macam biasa.. khamis antara hari-hari yang kebanyakan staff dekat tempat keja aku berperang dengan keja masing2 ... ye la. nak cuti panjang kan...( tade panjang pon weekend+chinese nu year je)

sepanjang minggu lepas aku berkerja sorang diri dekat untuk editing video sebab The Editor outstation ke battle field beliau sendiri... manakala Captain Misai di Studio ( tempat lazim beliau edit video dan on9 facebook)

as for me, aku dalam bilik The Editor dan siap kan mana keje yg beliau tinggalkan....

semiggu tanpa The Editor macam sunyi sket opis ni.. kalo beliau ada, lagu berentak techno dan house DJ ala2 nak clubbing dekat ZOUK akan berkumandang... ADESH!!!!!

hampir 5 video aku berjaya recapture dan edit sepanjang beliau tade around.......

.
.
.
.
.

pagi khamis tu aku meringankan kaki ke Head Opis untuk ketemu MR. XXX... supposedly aku nak jumpa beliau pada hari rabu, tapi pada hari tersebut MR.XXX tade kat opis....  so the following day aku pow decide nak p awal sket.. kebetulan beliau ada di opis nya..

aku pon ketuk daun pintu tu..... sekali hambik kau.... Abang Johnny yang keluar....

dari celah ketiak Abang Johnny aku dah boleh nampak MR.XXX..

lepas sengih cem kerang busuk dekat aku Abang Johnny pon belah...

walaupun aku tade buat sebarang appointment dengan MR.XXX... aku rasa kedatangan aku amat dinanti-nanti oleh beliau...

tujuan utama aku nak jumpa beliau adalah berkaitan dengan perihal aku ber prektikel di organisasi XXX sendiri.

so...aku pon cem agak teruja dan sedikit neves,

we talked about a few things... hahhaha.. ini gebang projek juta-juta rupiah.... 

antara yg dibualkan ialah starting lepas Chinese nu year aku akan pindah g department  mencari gospi terkini (bukan department sebenar ) sampai habis bulan FEB...

okay...

nanti aku blah.....

=====================================================

12/02/10

aku tak buat apa2... sebab aku cuti.. lepak kat umah mulanya... tapi awal2 pagi mak aku ajak g tesco sebab nak beli barang dapur.. raya cina ke dua nak buat mee kari.... ahkak aku INCHA nak makan...

balik dari tesco aku tgk tv.. lepas habis solat Jumaat aku tido dekat ruang tamu.. yang best aku tido berhampiran balcony ... aku buka sliding door luas2.. maka angin pon masuk sempoi semput bahasa... nyaman nya... besh.. 2 jam aku tido.. lepas tido aku pon bangun dan mandi serta basuh baju lalu sidai di ampaian...

cuaca elok... cerah , panas dan terik serta berangin.... baju kering sat ja....

=====================================================

13/02/10

aku berjanji dengan azry nak tolong shoot gambar outdoor... pagi sampai petang jugak la.....

cepat betul masa jalan..... kalo nak tgk gambar tu sila lah dengan ringan jari meng klik di SINI

ini photoshoot lebih kepada riang2 kanak2 rebena ...hahahaha

aku pon tak ketinggalan nak bergambar....

 
 aku hazel swift...... 
" you belong with me..... lalalalalalala...."

ok... gara-gara gambar di atas yang telah berjayanya aku upload dekat facebook.. banyak betul komen-komen yang buat aku meletop... antaranya En. L iaitu lecture aku siap bagi komen yang tah apa2 .. ini suma sakinah punya angker....
owh... habis shoot outdoor aku bawak adik adik sekalian makan tgh hari kat tesco... habis makan pi melalak dalam K Box.... aku nyanyi lagu Hips don lie.... sila jangan bayang aku gelek shakira macam mana!!!!
=====================================================

14/02/10

harini aku dok umah sudeh.. aku jadi bibik..... riang betul i masak .

begini ya, menu kita pada hari ini Ayam Masak Merah Tumpah Gula Cik Hazel, Paprik Ayam Panning dan Sayur Lomak Yelow Mellow....

nanti aku upload resepi ni kat blog.. hahaha....

macam-macm hal la jadi dekat dapur bonda aku yang cumil tu.. hahahaha......

=====================================================

15/02/10

hari ni raya ke dua Chinese  nu year.. mak buat Mee Kari Katty Pary ... meletup weh... boleh panggil bomba... weeewoooweewooooooo.........<-----(sambil nyanyi lagu gwen stefani... sweet escape!!)  


sebelum tengah hari Azry Zamri call aku , ajak buat job wedding.. terpaksa aku tolak mentah2... sebab benda last minit...  jadi dia pon kensel la ...

tgh hari pulak aku dikejutkan dengan call dari azri skali lagi.. ajak buat potret outdoor sempena asement beliau..

"ok... ahkak ihkot ko je dik....."

aku pon makan nasik laju-laju dan terus bersiap apa patot.....

sampai umah Azry aku pon lepak sat.. dah ready aku pon aout ke kereta.. masa kat kereta tu aku ketemu sama En. Anuar... lecturer aku kat IKBN tuh... kedatanga beliau sangat  di nanti sebab nak amik lens fish eye......


selesai sudah semuanya.. kami bergerak ke taman jubli dan mulakan operesi... segala opersai boleh di lihat di photoblog aku.....

=================================================

16/02/10

ok .... aku bajet hari ni hari last aku dekat department mari bergosip . tapi kensel... minggu depan baru aku tukar ke department mari cari gosip.... setelah seminggu lamanya, baru hari ni aku jumpa The Editor yang baru pulang dari jawab exam beliau... semoga berjaya la....

Captain Misai lak tak habis-habis kacau aku sepanjang The editor tada...

"Saya tak heran la Captain Misai, saya nak belah dah... nanti u kaco org lain ye!"

aku gebang macam-macam dengan The Editor.. hal-hal yang terjadi sepanjang beliau tada di opis....

( aku berjaya jaga opis dengan baik)

" i baru format lappy i, u nak tak kalo i format lappy u?" ujar The Editor pada aku...


ish... benda free tak bleh tolak... dengan konfiden nya aku jawab ....

" YA! BOLEH JUGAK! NAK FORMAT BILA?"


The Editor reply , " i format kat u esok .... u pakai tingkap XP kan? hurm, i  instal tingkap seven kat u? senang ja... macam vista jugak.... tapi yang ne lagi bagus dari vista...."


aku mengangguk tanda setuju.....

=================================================

17/02/10

harini aku nya lappy bakal di format oleh The Editor, jadi dah get ready untuk masuk "dewan bedah' doctor editor akan bedah lappy aku sebentar lagi....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>..


wiiiwuuuwiiiwuuuuweeewuuuuuuuuuoooo

ish... tiba2 Captain Misaikata adakeja..kena out station ke Yan, ikut MB.... sebab Tengku Bendahara ada sekali.. nak bagi bantuan kepada mangsa bencana alam.....

kene cover majlis...





tinggal harapan saja lappy aku tu untuk di format..........   (T-T)


sampai dekat YAN, banyak jugak warga media kat situ... kalo nak tahu, muka aku masuk tv1, alah.. berita tengah malam punya... tapi sape nak tengok muka aku kan... hahahha....


lepas majlis dekat Yan habis, aku beserta team Unit mari bergosip bergegas ke kediaman rasmi MB dekat Mentaloon... ada open house CNY.. kongsi-kongsi fat chai.....

aku di sambut dengan tarian singa .... singa tu siap berjoget zapin dan inang serta berkungfu bagai denagn aku... wachaaa.....


tengah rest jap.. tadi melocat sakan....

aku sampai je kat situ. aku masuk dewan dan tgk keadaan cem ne, dah seting camera suma... ready to go... tapi MB tak sampai lagi.. terpaksa  tunggu beliau..

dalam dok tunggu MB, dan dalam hiruk pikuk umat manusia tiba2 aku terpandang seseorang yang aku familiar..... dalam hati aku, ish mangkuk ini! mesti X-men lagi sorang tu ada.....

sepantas kilat nya aku cari tempat yang sesuai untuk bersembunyi.....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
aku bajet tempat yang aku sembunyi tu tidak dapat dikesan oleh X-men yang aku crush tu... akhirnya beliau dapat jugak cari aku........

MALUUUUUUU............ macam nak guling2 je dalam dewan tu (secara lojiknya orang akn cakap aku gila)

X-men yang aku crush on tu tegur aku, seperti kelaziman sifat beliau yang suka beramah tamah bikin aku cair...


boleh pulak X-men  yang aku crush tu berdiri sebelah aku... dan boleh pulak aku tak perasan itu adalah beliau...


AUUUUUUUUWUUUUUUUU.............


ish aku ni dah la pemalu orang nya.... boleh pulak dia buat aku bertambah segan ......

dengang selamba kodox nya, aku belah cepat2.... sekali dia text aku... " weee sombonk la "....


aku tak sombonk pon... aku segan kat hang la... sebab aku crush kat hang.... ISHQ....

majlis dah start.. MB pon dah sampai.. lepasa aku berjaya siapkan keja aku.. aku duduk kat tepi dewan.. sekali X-men  datang lagi... nak ajak sembang lak... adesh...
i ne pemalou okay!

lepas keluar dua tiga patah perkataan dari mulut aku,... aku pon belah dari situ, kebetulan Captain Misai bagi signal sebab nak balik ke opis dah... aku mendapatkan Captain Misaidan The Editor. lalu pergi....

dari jauh aku nampak X-men pandang aku sampai ke Pajero company......

AKU SEPATUTNYA DAH AGAK   X-men  TU MEMANG WAJIB ADA....


malam tu , sebelum aku sempat tutup mata, sekali lagi X-men text aku.... bajet nak tido awal..... last-last aku text dengan X-men sampai tertidur... massage last dekat black beri-beri aku pada pukul 1.29 a.m....



dalam aku tidur, aku bermimpi, tapi aku tak inga mimpi apa, yang asti mimpi aku hitam putih,.... first time aku mimpi hitam putih.....

=================================================

18/02/10

The editor dah format lappy aku.. tengkiu... nanti i belanja u .... soon......


^-^v


harini aku tak buat keja banya sangat, just edit gambar... masa yang free gila2 tu aku update blog......


Captain Misai kacau aku bersungguh2 hari ni. sebab last day aku dekat department ari bergosip.. by next week aku dah tukar departmen. lagi sebulan ja lagi aku pektikel....

lepas tu.. habis...............


setakat ni je lah dulun aku update.....

minggu depan lak aku sambung.... hurm.......



p/s:  owh.. aku nak mintak samting kat sambadi... baru teringat....

boleh tahan panjang jugak entri kali ni... merapu je lebih!

No comments: