aku hazel si shutterbugs! smile....

Sunday, February 7, 2010

go! go! rocket...


kalo nak ikutkan sejarah... masa kecik2 dulu bilamana umur aku yang ketika itu dalam lingkungan 5 tahun aku dengang geng kindergarten mate yang bila loceng berbunyi tanda recess akan bergegas ke play ground untuk bermain... kekadang kami akan baring di bawah pokok sambil memandang ke arah langit.. membayangkan awan yang berkepul-kepul mengumpul dan membentuk imej...

"hey awan tu nampak macam rabbit la" ujar Thy Letchumi kepada kami suma...

masih lagi memandang... terus memandang dan dongak ke langit. berpeluh-peluh kami dibuatnya... panas tapi nyaman dengan tiupan angin yang meniup sempoi-sempoi bahasa perkarangan lapangan play ground All Saints Kindergarten Taiping....

seketika kemudia Kok Eii teriak " awan tu nampak macam roket oooo"....

masih lagi memandang dan mendongak ke langit..... mata milik anak-anak kecil itu terkejit-kejit dan sedikit sepet manahan silauan matahari....
tiba-tiba Hanim menjerit " hey! its rocket! over there... over there"....

kami semua menjerit dan keriau dan terus menjerit.... " WOI! ROCKET! Stop....!!!! Kami kat sini!"

ROCKETttttttttttttt..........................!!!!!!!!!!!!!!!!

"kecil kan rocket tu...." kata Thy Letchumi....

" sape cakap rocket tu kecil... papa kami cakap rocket tu besar sangat! lagi besar dari bus .." bantah Kok Eii...

aku masih lagi memandang rocket itu.... di dada awan yang terbentang luas itu kepulan asap dari rocket membentuk satu garisan putih yang memanjang.......

mata aku mengekor rocket itu hingga hilang dari pandangan... ke mana hala tuju rocket itu agaknya?

sebelum rehat berakhir masing-masing dikalangan kami memasang cita dan angan untuk menjadi astronomer... konon nak pandu rocket sendiri...  

 
mamak! kasi rocket 4..... take away!!    SIAP....

tapi hajat, angan dan cita tu dah direalisasikan oleh orang lain.......


" hai! nama saya Orang Lain !!! "

sekali sekala aku dongak juga ke langit.. mana tahu ada rocket yang boleh aku tumpang....


when i grow up... aku masuk IKBN... kat situ ada pulak yang nyanyi lagu rocket....

serius aku tak suka pon lagu rocket ni.. tapi bila dah selalu sangat ada umat manusia yang suka melalak dalam shower nyanyi lagu rocket.. sekali dengan aku pon terikut... macam menyampah kan... lagu yang paling kita tak gemar siap boleh dihafal 1 lyrics kan... 

hampeh la.....


nah kau... lagu rocket..... yuna... kasi nyanyi skit kat diorang.....



"you're like a rocket in my mind......"

p/s: aku macam kemaruk dekat lagu ini.. hahah... sumpahan rocket yunalis

No comments: