aku hazel si shutterbugs! smile....

Thursday, October 14, 2010

khamis lagi... episod 1

ketika entri ini di tulis, aku macam tak percaya aku bersiaran di Public Library... macam mana? sila lah baca...


rutin aku bermula macam biasa. bangun pagi gosok gigi cuci muka... lalalalaal~ aku sampai opis pagi tadi awal 10 minit... di minit terakhir Encik Boss cakap arini dia outstation ke Penang.. aku boleh balik. tapi hari Sabtu kerja macam biasa. sebab ada job wedding yang aku kena follow. 

aduh.. mals pulak aku nak balik rumah. ini kalo balik rumah mesti aku tidoq tak pon tengok tv.. last-last aku terbongkang depan ruang tamu tu dan tv pulak yang tengok aku. jadi aku pon decide untuk ke CIMB BANK untuk buka account. niat nak buka account tu dah lama. cuma tak berkesempatan. 15 minit je pon. tapi masa tetap tak menyebelahi aku.. okay.. sampai je dekat area bank, aku dah melilau cari parking.. niat nak park depan pintu bank.. ahahaha.. sekali nampak Encik Guard tu pegang senapang pulak.. tembak aku naya.. ehehe adei.. endingnya aku park belakang bank... 

elok aku masuk je, aku pon menuju ke meja Puan Receptionist yang manis senyuman nya.. awww... 

Puan Receptionist : Ye adik, kenapa? boleh saya bantu?

aku: (dia panggil aku adik? muda lagi aku nih!!!) Ye, nak buka account la..

Puan Receptionist : umur berapa?

aku : ermmmmm (berat je nak jawab)

Encik Guard senapang besar punya : ini mesti umoq 23.. saya dah tau start adik jejak masuk lagi!!!

aku: uik? (bapak ah.. muka aku ni memang ada angka 23 agaknya?)

Puan Receptionist : minta IC yerrr...

aku hulurkan sambil buat muka senyum manis tak manis... ehehe...

Puan Receptionist : ambil IC ni dan number ni. sila duduk dan tunggu giliran ya...
aku : okay (nada riang)

sambil menuju ke tempat menunggu Encik Guard senapang besar punya follow aku. masa aku duduk dia cakap " cek tunggu sat na.... sat gi depa panggil."... aku senyum je lah...

tak lama lepas tu ada orang panggil nama aku.. aku pon menuju ke kaunter berhampiran.. ahahaha akhirnya segala urusan selesai.. yang aku kagum sikit tu. ececeh.. nak buka account sampai kena mengadap 2 kaunter dan dua officer .. haha aku cuma buka account simpanan je pon.. lepas tu untuk kick start account baru aku cumamasukkan RM30 kot.. kalo 30K lain la.. sebelum ni tak pulak aku kena cem tu bila nak buka account bank.. ahahah.. dah selesai.... alhamdulillah...

masa aku melangkah keluar dari CIMB bank. aku nampak Bank Islam kat seberang jalan..Okay.. aku tadak niat pon nak buka account kat situ ye rakan taulan,... aku dah ada account dia. cuma aku nak tukar bank card saja. kekadang bila aku nak draw mesin reject kad aku.. so.. aku pon menju la. masuk je dalm bank.. aku jumpa satu officer ni. dia bilang kondisi kad aku tu masih elok. tak perlu tukar baru. ish... memang la. tapi lagi proper kalo ada yang baru. kene reject. cem nak patahkan je kad tu depan officer tu.. tapi kang tak leh keluarkan duit lak aik... dengan hati yang parah aku pon menuju ke Ferrari

masa aku start enjin aku monolg.. man aku nak tuju. cuma satu tempa ja aku nampak.. dah lama tak jejak. dekat 7 tahun la jugak... akhirnya aku pon singgah le kat Public Library ni. lepas park kereta dan terpaksa berhadapan dengan dua Mak Guard akhirnya aku lepas masuk .. kes kena tahan tu sebab aku bawa masuk beg dalam library.. makcik-mak cik tu siap cek lagi apa benarkah dalam beg aku ni ada laptop. ada la mak cik ooo.. cap Compaq... skrin 14 inci lengkap dengan webcam dan built in Altec Lansing speakers dan built in intergrated Digital Media Reader, graphic card ATI Radeon serta kebolehan menerima signal WIFI... waka waka eh..eh...!

lepas tu aku pon menuju tingkat atas bahagian rujukan dewasa.. perhatian... RUJUKAN DEWASA ok...

ahahah... zaman aku kanak-kanak ribena dulu mana boleh naik ke tingkat atas. bahagian kanak-kanak floor bawah... dekat rujukan dewasa ni macam macam ada. kecuali rujukan yang telarang seperti dot..dot..dot.. tapi sebenarnya ada.. setelah aku Google sistem kat library... bacaan itu boleh didapat di rak 899.233... dah jumpa... AHAH! Rujukan Dewasa ini boleh dikatakan lengkap... ahahaha... dekat rak 700 pon hebat jugak. kalo amik buku yang fine art tu..gambar yang nude tu not a problemo... ada ja... hey.. jangan nak cuci mata okay... erghhh.. pandang sekali sudah... dan jangan pandan sekali mata tak berkelip... ahaha...

aku duduk di satu penjuru dekat dengan plug supaya senang nak charge lappy ... lepas tu aku ke rak 800.. situ banyak bacaan pasal photography... ada la dua 3 jenis aku ambil.. sekadar santapan mata untuk lunch... ahaha...

p/s: terasa macam budak skolah lak aik ...

No comments: