aku hazel si shutterbugs! smile....

Monday, October 4, 2010

susah ke nak kompromi?

untuk tahun 2010 ni, aku cuba sehabis boleh untuk jadi seorang yang penyabar. hakikatnya aku tahu yang nature aku sejak dari kecil lagi bukan lah seorang yang kuat dari segi menahan sabar... dari meratap sakit hati aku akan bertindak dengan sifat yang sedia ada. sentap. benar! aku suka sentap. hanya keluarga dan kawan yang benar-benar rapat saja yang tahu akan perihal sifat yang susah benar aku hapus. tak sabar dan sentap ni memang buat aku lagi sakit hati. kata Ustaz, ubat hati ialah zikir. berzikirlah kamu. alhamdulillah. dan insyaallah. aku akan cuba sedaya upaya untuk berkompromi..

bilamana atau setiap kali aku rasa amarah aku tak dapat dikawal, aku istighfar , aku berzikir. tapi kadang-kadang semuanya tidak dapat dilepaskan. masih rasa berat di dada. jalan terbaik supaya aku benar-benar lega dengan menjerit sepuas hati. aku akui aku tidak akan menjerit macam orang naik minyak tak tentu hala mengamuk macam singa hilang kawasan di rumah sendiri atau di tempat yang terbuka... gila ke apa? s
 
elalu kalo aku tengah drive tu.. aku pastikan tiada kenderaan di kiri dan kanan... time tu la aku jerit.. kan tiada siap yang dengar? hahaa.. lega pun lega.. kekadang jerit sampai habis suara.. sakit tekak tau.. alahai labu.. ada ada saja...tapi serious.. aku sangat puas. rasa ringan 10 kilo lak aik.. haha

anyway.. aku ada satu cerita yang quite relate dengan tajuk posting kali ini... begini ye semua.... sila baca,,...!
baru -baru ni aku singgah di bank atas satu urusan... skip sikit ye cerita... di pendek kan.. lepas aku keluar dari bank. ada satu insiden ni.. jangan risau.. insiden ini tidak melibatkan sebarang kemalangan jiwa... 

ada sebuah kereta yang parking betul-betul di hadapan pintu bank. nak di jadikan cerita. ada lagi sebuah kereta yang parking menghadap jalan besar. al-kisahnya, keeta ni nak keluar dari parking... sudah tentu perlu reverse  bukan.. kereta yang park depan pintu bank tu sedikit pon tak berganjak.. jalan dah la sempit. kereta lagi satu terpaksa bersusah payah reverse dengan hati-hati.. kang kalo sondol kene bayar lak.. dah jadi satu hal.. serious. aku tengok memang hangin kot kat kereta bajet hebat yang park depan pintu bak tu.. susah ke nak kompromi?tak rugi pon kalo moving foward... bukan tak nampak keter tu nak reverse keluar... kalo berlagak.. ini lah jadinya.. dah la sebab bajek hebat tu telah mengundang kesesakan di premis bank itu.. nah kau... orang belakang siap hon.. tapi masih tiada efek... ceh...!!

nak tunjuk samseng ke...?endingnya keter yang terpaksa mengalah tu berjaya keluar.. yay.....tolong lah.. tolong la jangan ada lagi 100 orang yang punya sifat macam ni... kalo sabar... kompromi tu pun celh gigi je.. apa lah sangat... dalam erti kata lain.. orang lain akan ada rasa hormat pada kita.. setuju?



sesuai la dengan plate keter PJJ + pembuli jaki jahat

PJB= Perlu jadi baik... ^^,)

serius aku cakap... kalo betul ko gentlemen, ko beralih la kehadapan.. tak rugi pon...terpaksa PJB bersusah payah keluar dari petak parkir kalo keter PJB tu keter kecik cem kancil senang la keluar... ni besar dan panjang kot.. susah... kasi la lalua.. ish!!!!.. itu kalo betul2 PJB tu hard core... keter PJJ sure kemek la.. jarak dekat siot... yang keter belakang tu dah  senyap je.. keter belakang siap hon-hon lagik... 

p/s: belajar la berkompromi ye...

No comments: