aku hazel si shutterbugs! smile....

Tuesday, August 10, 2010

1 hari aku makan

niat aku masa on lappy ne cuma satu. nak update..update dan terus update segala macam perkara yang jadi hari ini... perihal update dari blogger lain akan aku abaikan... bloghopping hanya akan di buat sementelah aku selesai dengan entri ini... hehehe.. tak sabar nak baca entri dari blogger suam-suam kuku dan hangat-hangat hup-hup... 
apa punya ayat da.....

anyway......

bermulanya akan kelewatan aku ke opis pagi tadi membawa makna apabila dimulakan dengan langkah kanan... sebelum sempat aku naik opis. kat bawah opis aku ne ada kedai makan... sekali Encik Boss dan Ella sudah ada pulak di situ... Encik Boss kasi signal untuk bersarap bersama-sama. for sure sarapan pagi aku di taja oleh Encik Boss... tengkiu ye Encik Boss.. hehehe.....

menjelang Lunch Hour.... jeng-jeng-jeng....... Jie ajak aku makan tengah hari kat town... pekena Nasi Padang... haha sedap seh... walaupun  pagi tadi aku macam dah makan heavy meal ... aku assume iu brunch . my breakfast and lunch... tapi, nasi padang punya pasal. aku pon  kayuh la.. hahaha... 

petang sikit Ella beli roti bakar lak.... tapi aku tak makan pon... macam-macam la... petang-petang makan roti bakar... tapi memang layan habis kot roti bakar tuh... yummm...yumm...

balik dari opis ahkak aku Inca jemput... singgah Secret Recipe sat, beli a couple slice of cake yang totally marvelous.... hahaha... 

leawat petang ayah aku datang kasi kereta suh balik umah kat Pokok Sena tu. aku sampai je rumah, terasa sungguh diri ini untuk makan... maka aku pon menjalankan misi menyerang dapur... cuba teka apa aku dapat....
jeng3...... 

ada sambal tumis petai ngan ikan bilis yang digandingkan dengan kari ayam... apa lagi..... KAYUH la.... yum...yum.....

lepas selesai solat maghrib... aku tengok la berita. selesai ja abes tengok berita terasa nak makan lagi... aku buka je peti ais... sekali kau... BREAD BUTTER PUDDING dah menanti.... hahaha... kayuh lagi......

lepas abeh tengok Vampire Diaries aku rasa cem stu feel... rupa nya rezeki itu ada di mana-mana.... mee bandung pulak sampai... terima kasih kepada jiran ku itu.. hahahaha

p/s: macam esok tak leh makan lak...

No comments: