aku hazel si shutterbugs! smile....

Friday, August 6, 2010

entri ke-100 dari aku...

okay.. okay... ini entri aku ke-100. cem .... ergh...apa aku rasa ye? should i be happy for my 100 posting ? do i have to celebrate  it? ah! silly me... kalo korang kat luar nun sure dah entri ke berapa ratus kan?aku baru ke-100...kes tu aku cakap awal-awal yang aku bukan blogger tegar. dah la tak tegar. follower pon 22 orang je... tengkiu sebab follow aku... wiNk..WinK.... >.<)

ketika entri ini di tulis... aku dah berblogging selama 1 tahun 10 bulan dan 3 minggu 3 hari... kalo ada anak ,ini mungkin umur dia.. kekekekeke...awalnya aku buat account blog ne kerana aku rasa being a blogger is way too cool then other people that doesn't know about the existing of this portal. so aku decide untuk menulis. tapi ternyata aku tiada bakat menulis.sigh.. semua entri aku di awal pembabitan ( mak aih ayat....) berblogging ne semuanya aku rasa kategori  entri Cap TKK ( tukul kuku kambing).


CAP TUKUL KUKU KAMBING (TKK)
___________________________________


by that time aku memang gila buka macam-macam social account seperti myspace, friendster, hi5, facebook, tagged, blogspot, twitter dan lain-lain.riang betul aku buat gila buka segala jenis account kan? kekeke... :)
sementelah aku berkecimpung di arena social network ini , iaitu bermula dengan myspace... aku mula kenal Boneka Tak Sakit . sebab beliau la aku cem semangat sikit nak belajar edit-edit gambar dan belajar buat vektor ( tapi tak jadik ).sedar tak sedar dah masuk tahun ke-3 aku kenal beliau. weh Daus.. jom gi celebrate.

kat myspace jugak aku kenal dengan Fainor Mufakirin. team Mufakirin ni yang intro aku ke dunia photography. walaupun pada dasarnya aku ikut sekadar suka-suka , tapi lama-kelamaan aku rasa cem minat tu datang sendiri.  tapi tah la.. tahun tu (2008) dah macam tahun DSLR tergantung di leher.  trend atau minat? hurmmm...walaupun aku tade DSLR. lastly aku ada jugak 1. Baby boi D60 la yang dok isi poket aku dengan duit... walupun tak banyak. sikit pon okay la.. lepas la topup dan makan kat MekD. hehehe...

hujung 2008 aku apply masuk IKBN dan berhenti kerja serta merta. awal januari 2009 aku daftar IKBN setelah dapat surat tawaran terima masuk IKBN. bila masuk IKBN aku rasa persepsi aku pasal photography makin meluas. tidak bergantung pada satu tajuk sahaja. maksud aku ,masa denganTeam Mufakirin,aku banyak terdedah dengan gambar-gambar landscape atau pemandangan . dah masuk IKBN ne. banyak aku belajar antaranya macam Human Interest , Fine Art , Journalism , Industry dan bayak lagi la pecahan photography ne. malah sejarah photography pon aku belajar. tetiba pulak aku kenal Ansel Adams. akhirnya dari manusia yang tak tahu 1 haram pasal function camera aku bertukar kepada manusia yang tahu serba sikit. belajar pasal cahaya dan editing dan macam-macam lagi.

masa aku mula-mula masuk IKBN , bila lecture aku tanya CCD tu apa.. haram aku tak tahu..

adakah :- 
A: Cicak Cicak Dinding
B: cari-cari dapat
C: cilake Cik Dona
atau 
D: cem comel dowh!!!

lastly baru aku tahu CCD tu adalah Charge Couple Device . korang tahu ke? owh! tak tahu... Encik Google kan ade.. go Google gi.......

sem 1 di  IKBN, hari Jumaat wajib pakai cem ne. dah rasa cem budak form  6 pulak..
_________________________________________

hurm.. lepas tu aku kenal lak dengan Pjoe. awal-awal aku kenal dia. akuu tak tau langsung dia keja dengan Gempak Starz. aku kan gila komik.. last-last dia bagi tau yang dia tukang translate komik-komik merangkap proff editor bagi komik yang aku baca tu.

seingat aku perbualan di YM antara aku dan Pjoe seperti ini:-

pjoe: minat baca komik?

aku : ye minat. tak pernah missed pon yang gempak starz nyer keluaran

pjoe: pernah baca Kamikaze Girl ?Penguin Prince?...

aku : pernah... dua2 ada dalam koleksi

pjoe: i yang translate komik tu...

aku : wow!!! (teruja habis)

__________________________________________________

siapakah lagi yang aku kenal di laman social network yep? untuk rekod... mereka bertiga la yang bertahan dari myspace age sampai la facebook age... tapi yang paling aku rasa aku boleh go on with mesti la jejaka idaman mentua-mentua Malaya iaitu Boneka Tak Sakit. kekekek ( weh Daus, nanti aku nak tulis entri pasal ko lah!!!)

bab menulis blog pulak.....

blog ne macam hot-hot chicken sh***. bila terasa diri ini mendapat aura baru la aku tulis. tak datang aura ,tak de de aku nak tulih deh! kekadang bila aku blog hopping . aku cem kagum dengan entri-entri yang dikalangan umat manusia ini. jelous lak aik. awat la tak bleh tulis cem tu? sambil mengerut dahi tanda berfikir...

ah! macam-macam kan aku ni... 2 hari lepas aku berjaya dis follow separuh dari list blog yang aku ikut. mana-mana yang tak aktif tu terus aku pangkah. sekarang ne dalam senarai aku. hanya dua ~ tiga je aku rajin baca bila empunya diri update...
_______________________________________

skang ne aku lak cem suka banget main farmville. haha.. sesapa yang main farmville tu jadi la jiran aku yep...lagipon aku dah berjaya memperluaskan lagi tanah jajahan ( bak datang! ayat apakah ini)... serius tak tipu... ada duit lebih sikit. akan ku besarkan lagi dengan bersungguh-sungguh... hehehe ^^,)

aku rasa cukup la sampai di sini. nak  tulis pon.. jari-jari aku dah cem tak semangat nak ketik keyboard. mood ngantuk dah mari.. . 

p/s: di hari mendatang ne. banyak pulak plan aku... harap semuanya lancar...






No comments: