aku hazel si shutterbugs! smile....

Thursday, August 12, 2010

Soal aku...

mata i color biru you.....



di kamar ini aku sendiri
diluar sana hujan membasahi bumi
tanpa suara aku menyepi
entri ini pengganti diri

ewahhhh.....


dari malam tadi aku tak habis-habis on9...sekejap di facebook, sekajap di blog membaca entri dari blogger lain, sekejap berbalas YM dengan teman lama. dan dari tengah hari tadi aku stay dalam bilik. tak bergerak.. kat luar hujan. tanda-tanda nak berhenti tu mungkin menyusul nanti.

saban tahun  umur aku bertambah. rasa macam sekejap saja. finally turning 23.... BAIKLAH... marilah bersama-sama hadapi proses penuaan... kekekeke....

seperti biasa, aku jenis yang suka bermonolog dikala menyendiri. portal ini sempadan aku dengan dunia di luar sana. aku mula menyoal diri. banyak perkara bermain di kotak fikiran. aku mengaku pada usia 23 ini aku jahil dan naif. sejauh mana jiwa aku, hati aku atau diri aku matang. mengenal dunia. 

masih bermonolog.......

aku sudah mencapai umur 23 tahun. apa yang aku bakal hadapi pada hari yang mendatang? dimana aku 5 tahun akan datang? atau 10 tahun akan datang? apakah matlamat aku akan tercapai? apa yang bakal aku jadi kelak? kerjaya aku? impian aku? berjayakah aku?mampukah aku?

itu antara persoalan dalam diri.. tak kira lagi konflik lain... amacam? kalo di himpun semua boleh jadi Tele-novella ? drama swasta? tele-movie? cerekarama? entah la labu! kalo jadi pon mungkin akan diusulkan dekat David Teo.. layak atau tidak kisah aku di filemkan... hahaha.. sah aku berangan. hidup dalam angan ne memang indah. but reality bites! aduhai Cik Hazel... 

owh... aku nak ucap terima kasih la kat si Najib, dikala aku bermuram durja ( bajet2 cem filem Melayu) , he really motivate me. kekadang di sulam dengan marah dan leteran panjang, tapi setia mendengar problem remeh aku... cukup tahun kene bayar ko berapa ye Najib? nak berapa peratus?  hahaha... ko tanak jadi pakar motivasi ke Najib? uiceh....








No comments: