aku hazel si shutterbugs! smile....

Thursday, August 12, 2010

bila 23



hahaha.... since last night aku menerima text dari kengkawan yang tak putus-putus wish selamat kat aku... wall di fesbuk pon ramai jugak yang tinggalkan ucapan... terima kasih yep... dah nama birthday aku, meksis kasi call free satu hari. tu tak kira lagi yang selom nyer.. 7 hari panggilan percuma... hehehe beasap la telinga i....jadi since 12 am aku dah start telefon orang sana sini. orang first aku call si Najib (bukan nama sebenar) . bergebang sakan la jugak tapi dia tatau pon birthday aku. aku tak kisah. malas nak kecoh.dan aku tak pernah pulak bagi tahu perihal birthday aku kat dia. hahaha... alahai Najib.... sayang lak aku kat insan  sorang ne...tak sangka lak dah 5 tahun kite kawan ka... sayang ko Najib...

selesai dengan Najib aku call awek-awek angkat aku... dimulakan dengan Yuko Ichihara (bukan nama sebenar) ceh... tegar-tegar cakap aku tua.. lagi 2 minggu birthday hang.. siap la... your turn!!! miahahaha... sempat jugak aku dengar satu family dia nyanyi kat aku walaupun samar-samar... 

lepas tu aku call geng-geng IKBN...bermula dengan Kadax, Togey, Haja, Bidan (semua bukan nama sebenar) hurmmm... bila la gamaknya nak reunion.. nak tunggu hari konvo lambat lagik... selamat berpuasa ye geng.

kemudian beralih kepada my only Qalif (juga bukan nama sebenar )... aaaaaaa......T.T) pak cik ne suka buat aku terharu... hampir 1 jam jugak aku sembang. cara kami kenal pun aku anggap unik la... masa first year aku kat IKBN dulu, baru sehari aku kenal dia. kami dah serasi. mungkin sebab sebaya kot. ye lah bebudak lain semua lepasan SPM... kami berdua lepasan IBU dan BAPA...hahahaha... hari kedua kata-kata perpisaha dah terucap. mata aku menghantar Qalif sampai ke pagar IKBN. walaupun sekejap sangat kenal. tapi persahabatan ne kekal sampai ke hari ini. walaupun ada la jugak gaduh-gaduh manja antara aku dan dia... sekejap sentap sekejap baik.. Alhamdulillah aku masih berhubung dengan dia sampai sekarang. nak masuk 2 tahun dah kot... Qalif dear... thanks so much for being with me for all  the time... sanggup jadi crying shoulder  dikala aku sedih,walaupun jauh nun di pantai timur.... 
aku rasa cem tamau tidur lagi... lepas aku decide sapa nak di call. alih-alih aku call Encik TV9 aku.(bukan nama sebenar) .. terlebih dahulu sebelum sempat aku menyulam kata Encik TV9 dah wish kat aku. berkali-kali dia  aju soalan.. apa benarkah birthday aku hari ini.. heheheh?.. yep... gebang punya gebang dah kul 4. lepas tu aku pon tidur....

setengah jam lepas tu Encik TV9 call aku. hahaha.. bangun sahur oi.... hahaha.. terkejar aku ke dapur sediakan sahur... ayah pun bangun lepas 5 minit... hahaha...mari makan...

 dekat di hati.... WAH GITU....

sudah subuh aku landing... ngantuk sey....  jam 10 baru bangun.huhuhuhu ... terlebey sudeh. pagi tadi tonton tv... lepas tu teringat nak buka facebuk sekali ... NAH KAU!dalam inbox kat yahoo dah sarat ngan wish birthday dari pen-pall aku dari seberang...  kat wall fesbuk pon apa kurangnya.. rata-rata dari kengkawan masa skolah, zaman POLI dan zaman IKBN serta pakwe2 angkat, geng blogger dan lelain... ahaks....

lepas tu aku hubungi Yus teman sekolah teknik dulu... alahai... rindu lak kat awek sorang ne... tak lama pon gebang, sebabYus tengah keja. Lepas tu baru aku teringat nak call Momoe... hahah.. kalo call dia macam biasalah minah ne.... yang cakap extra dia. aku ni cakap pon kena diskaun 50%... get it?

kat dapur nu... mak dah busy masak untuk berbuka... tadi aku nampak bahan-bahan masak kat dapur tu cem meriah jugak... hehehe... ada itu ada ini....yummm...yumm...

sebelum hari ini sampai ke penghujung, siapa lagi yang aku nak call yep? kat facebook ne pun tak terbalas.. owh.. dedikasi ini aku tuju khas kat Pjoe ngan Ka-mail sebab wish besday kat aku... Ka-mail.. kalo terbaca blog ne.. ingat ye apa yang aku cakap masa reply kat facebook tu.. hehehe.. kepada Pjoe.tengkiu sebab wish...
_________________________________________________________________

p/s: nak hujan lak aik!!!1

No comments: