aku hazel si shutterbugs! smile....

Wednesday, August 11, 2010

Bila Ramadan tiba

Assalamualaikum blogger sekalian... salam Ramadan...

aku baru saja habis baca update entri-entri terkini dari korang suma yang aktif buat posting .. semuanya berkisar pasal Ramadan. aku pon tak terkecuali dari update. aku yakin dan pasti bahawa traffic di internet sesak kot lewat malam ini. atau pun waktu ini...

isi-isi utama dalam setiap blog yang aku baca tadi banyak pasal ibadah puasa, sejauh mana kita hayatinya... pasal makan-makan, komfem habis je waktu keje bazaar Ramadan kene serang teruk kot... hahaha... pergi tarawikh ke tidak lepas berbuka nanti, atau mungkin tidak pergi sebab kenyang dengan juadah berbuka tadi. maklumlah... air tebu sampai satu jag ko hadap.. hehehe... nak sahur ape? nak masak ape? perihal baju raya... duit raya... kiuh raya dan bermacam-macam pasal raya...

belum sempat nak sahur, hal-hal  tu dah jadi topik... rutin seharian mungkin akan berubah sedikit la... tiada  lagi breakfast mahupun lunch....korang yang kat luar tu lak cem ne yeah? adakah akan aktif berblogging atau sekadar cukup syarat atau nak slow-mo je bulan ni?...

sepanjang dalam perjalanan aku balik dari kerja petang tadi... ada la baberapa buah tempat dah siap di pasang kemah ... mungkinkah baazar ramadan atau pun Baazar menjual persiapan raya.... ? siapa tahu..yang pasti promosi atau SALE sana sini bakal terjadi di sana sini... berhati-hati ketika berbelanja pesan aku pada diri aku dan anda-anda semua di luar sana... hahha pesanan penaja dari Cik Hazel....

 jangan boros.. sebab bulan mulia ne, tanpa kita sedar... duit banyak dihabiskan. itu dan ini kau nak beli... percayalah cakap aku... dikala kesempitan wang kelak (harap-harap tak) .... aku kasi contoh la RM 50 pun di anggap berharga weh.. nak guna pon tak sanggup... hahaha....

hurm...entri kali ni tak banyak sangat aku nak cakap atau ulas. cuma entri pembuka bagi Bulan Ramadan Mubarak ini sahaja... mudah-mudahan kita semua mendapat berkat. AMIN....

ok lah... selamat bersahur ye. buhbye...

p/s: nasi putih yang panas ngan pekasam.... perghhhhhh......

No comments: