aku hazel si shutterbugs! smile....

Monday, January 4, 2010

cargas sket...


aku rasa aku amik masa agak lama jugak untuk aku post entri macam ni dekat sini.sebelum ni aku ada jugak terfikir nak post. tapi ingat-ingat lupa.
biasalah, tiap saat aku makin tua. miahahhaaaaahahahaha..... ehem! sori.. gelak besar pulak... kali ni aku nak story sikit pasal budak class aku.
insyaallah in future aku akan try tulis pasal member-member aku ni...

okeh first of all aku nak story pasal Cargas, Muhammad Ashraf Shamsul Azlan atau dikenali sebagai Cargas,berumur 19 tahun, asal Kelang, anak ke-3,
dan seorang yang sangat cargas lagi aktif, hot tempered yet grumpy, ketua class yang berwibawa serta orang kuat Jabatan Fotografi.satu IKBN kenal dia.
Cargas antara orang yang aku sayang kot,dan antara yang berjaya berada dalam senarai aku. senarai apa tu? muehehehe... rahsia...

ok back to topic, kenapa Cargas? ada apa dengan Cargas? okeh.. cargas ni sangat-sangat boleh diharap bagi aku. tak berkira, tak kenal penat,
tak kenal erti putus asa. thats the spirit. ikatan kimia aku dengan dia pun boleh tahan jugak. serasi mungkin ayat yang tepat bagi hubungan kami.
dia ibarat adik, ibarat member, dan ibarat boss aku sendiri? biar betik?! umur 19 tahun aku anggap dia boss aku? hell yeah! dia ketua class, dan aku
penolong dia, kami ibarat pilot dan co-pilot, boss dan setia berusaha, abang lang dan kak chik, apparture dan shutter speed dan sebagainya.


aku kira, aku hitung hampir setahun aku kenal dia. rasa macam dah masak sikit dengan perangai beliau. ada perkara yang aku dan dia simpan, tapi
tak boleh diketahui umum. ini kerja gila. miahahah... what ever happen in selangor remains in selangor. waktu mula-mula kenal cargas,tiada apa yang special.
lama-lama dia lah aku anggap true friend maybe. cargas nakal tapi baik. cargas rajin tapi kalo malas, kau jangan tanya lar.... takde cargas, takde la
foto sesi 2/2009. tade cargas, class sunyi, tade cargas keje tak jalan, tade cargas budak-budak class mati kutu. cargas ibarat tulang belakang setiap
orang dalam class. semua tugas cargas buat, dari print gambar sehinggalah uruskan hal kitorang nak balik kampung atau keluar outing dan sebagainya.
cargas lah yang terbaik. belum pernah aku kenal mana-mana individu yang punya sifat sebegitu rupa. Cargas orang harapan kami.tade cargas kitorang layu
ibarat bunga tak kena matahari.

aku ingat lagi. waktu mula-mula masuk IKBN, dia budak laki yang ke-3 aku tegur, aku kenal, dan dia jugak lah yang sanggup pegang jawatan ketua class,
dialah jugak yang sanggup berhadapan dengan pegawai-pegawai, sanggup kena tengking semata-mata nak uruskan hal balik atau outing kitorang. dan busuk-busuk
pun dia jugak lah. pantang salah sikit kene shoot dengan budak class. tapi dia tak kisah. demi class dia sanggup berkorban.aku rasa, antara aku dengan
cargas, pasal apa-apa pun aku tak berkira. sebab aku tahu apa rasanya ada di tempat dia. bukan senang nak jadi ketua pelajar Fotografi.

pernah sekali terjadi, cargas balik rumah dia, sebab emergency, kebetulan minggu tu minggu kami semua boleh balik rumah masing-masing. selaku penolong
class aku uruskan hal balik untuk aku , haja n sakinah ja. the rest pandai-pandai la hidup. malangnya budak-budak ni tak tahu menahu macam mana nak balik.
borang apa nak kene isi, tandatanga siapa yang diperlukan, pegawai mana yang perlu jumpa untuk dapat tandatangan pengesahan. semua tatau nak buat.
ye lah sebelum ni cargas yang uruskan. dengan senang hati aku berkata " dah biasa kena pampered, bila kesenangan ditarik semua cem bodo je kan!"....
by that time barulah masing-masing sedar bertapa pentingnya cargas. ya cargas yang korang suma kutuk-kutuk tu.... busuk-busuk pon dia jugak yang korang
cari!

tolonglah faham! its not easy to be in his shoes....ya! memang semua orang punya masaalah. tapi masaalah dia, siapa tahu. setiap orang ada boiling-point
sendiri. but please. please do not push his boiling buttons. kesian la dia.... tolong bagi muka ok... !

kalo nak dikira balik banyak jugak pahit manis aku dengan dia selaku ketua dan penolong. dah macam-macam kami tempuh. dan aku rasa sepanjang aku hidup,
sepanjang aku belajar, dia dalam top rank r kalo nak kategori kan sebagai true BFF. serius. kalo aku keluar dari IKBN. aku tak kan jumpa orang macam Cargas
lagi!

p/s: cargas! aku doakan yang terbaik untuk kau. AMIN!Sayang kau LEBIH. sejauh mana? dari tempat kau berdiri sampai Paris!

No comments: