aku hazel si shutterbugs! smile....

Monday, January 25, 2010

hari ini dalam sejarah

hello every orang.....

sihat kah kalian semua hari ini?

.............

aku pagi tadi telah berjaya menjejakkan kaki ke istana lagi...

sebab ada  Majlis Pemangku Sultan Kedah...


apa yg terjadi sewaktu majlis berlangsung?

antaranya majlis angkat sumpah bakal Pemangku Sultan dan perutusan titah Sultan...
aku nak senaraikan pon aku tak tahu.. banyak ikut protokol doe...

sebenarnya aku tak bajet pon nak gi istana hari ni. aku ingat aku tak terlibat... sebab Captain Misai dan The Editor tak confirm kan dengan aku betul-betul... sudah-sudahnya aku pakai baju lain la... supposedly aku kene ikut protokol la. pakai baju all black...

sampai opis pagi tadi, boleh pulak Captain Misai tanya aku " Eh! tak pi sekali ka?" aku pon tertanya la pi mana..

................................

rupanya pi Istana Anak Bukit... aduh.. aku cakap tak kot.. sebab baju aku lain dari yg lain... LOL....

lepas tu aku senyap je la.. diam membatu... tak kan nak ikut jugak kot.. kalo Sultan murka cem na... hanya kerana aku pakai baju kalerful..  aduhhhh........

last-last Captain Misai cakap " Jom lah pi sekali"...

aku reply balik " tak pa ke kalo pakai baju ni? kalo kene marah cem na?"...

balas Captain Misai.." tak kan nak bogel kot .. ikut je lah... tapi duduk senyap-senyap "...

...............................

aku pon meloncat la... aku capai beg camera dan terus melangkah riang naik SUV department XXX
>
>>
>>>
>>>>
>>>>> sampai saja kat Istana.. aku pow terus ke dewan utama istana.. masuk situ.. tetiba ada perasaan yang macam bangkai lagi haram je... semua all black.. aku sorang biru....

.....................................................................................

So! ini lah aku.... kurung biru belang-belang beserta beg camera...

arghhhh... geram lak... rasa sangat-sangat pelik macam black sheep walaupun aku berkurung biru. macam... ARGHHHHH.... menonjol gila la aku tadi dikalangan kroni all black.... tangkap gambar pun tak bersungguh.....

masa aku duduk di kalangan photographer serta press dan media-media serta kroni All Black.. tiba tiba Abang Johnny menyapa aku " Hazel kenapa tak pakai All Black?"

......................

ibarat cipan tersedut lepat pisang , aku pon jawab secara ringkas lagi slumber badak " Last minute kena panggil datang".....  sambil buat muka #3

Captain Misai gelak ja......
..................................

Moral of the story is....... pandai-pandai la ko pikir!!!!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

p/s: selebihnya aku akan update dekat hazel ruslan photoblog






2 comments:

Anonymous said...

hahah :P ko xready kan? kalau istana memang banyak org kebiasan pakai hitam :P
mcm best je gi istana

hazel ruslan said...

lol... aku macam haram je perasaan time tu... nasib baik sultan tak murka tau.....