aku hazel si shutterbugs! smile....

Sunday, January 10, 2010

pagi tadi....

what happen and what i did just now...

aku kick start this morning dengan bangun pagi jam 5.55 am.rutin yang biasa bagi aku semenjak aku start prektikel. menghampiri pukul 6 adalah waktu yang sinonim dan lazim kerana ketika itu jam penggera semulajadi dalam badan aku akan kejutkan aku. yeraghhhh... tekanan di bawah buah pinggang memang menyakitkan lantas aku harus bergegas ke bilik air dalam kadar segera. tapi, sebelum tu, waktu aku bangun ada sesuatu hilang dari body aku dan aku have no idea cem na benda tu ada dekat lantai. ah.. aku dah tak kisah so aku terus sepantas yang boleh bergerak kemas katil, ikat rambut meggi aku dan melangkah ke ampaian , mencapai towel , pergi ke toilet dan GOOAAALLLLL...... selamat masuk jamban... hehehehe....

selesai menyahtinja segala toksin dalam badan i took shower.... get dressed , buat brekfest dan terus menuju ke ferrari hitam aku. bismilahhirahmanirahim...... terus drove pi tempat kijo...

sampai ja pagi ni, aku kemas apa patot. on laptop dan terus update anti virus. lepas tu Abang Johnny (bukan nama sebenar) datang approach aku. gebang pagi sebentar bersama Abang Johnny...

aku siap menyatakan hasrat yang dah terbuku lama di hati pada Abang Johnny bahawa bertapa busan nya diriku sepanjang minggu lepas karena tiada sebarang perkerjaan yang dilakukan melainkan on9 dan membantu belia dalam hal opis.... aku berkata pada Abang Johnny yang aku nak jumpak penyelia aku Mr.Alfredo ( bukan nama sebenar ) kerana ingin bertanyakan working field atau schedule atau apa-apa sahaja yang berkaitan dengan fotografi supaya aku boleh mengerjakan pekerjaan yang bakal beliau bagi padaku dan seterusnya tidaklah aku kepala pusing tatkala ingin menulis laporan didalam buku log IKBN...

sekemudian saat, Abang Johnny berkata " Entah la hazel, why not if you ask him about it? dia tu ok la... go lah.. dont be segan-segan..."... entah la Abang Johnny oih.... nanti i jumpak dia kowt........

lepas cit-chat dengan Abang Johnny aku pon berhaja nak ke Human Resource sebab nak amik fax yang dihantar oleh pihak IKBN Jumaat lepas... so i pon went to the department dan aku pon terus ke helpdesk dan amik. lepas tu blah balik opis aku. sebenarnya dokumen yang aku amik dari HR Dept. tu ada kena mengena dengan MR. Alfredo. tapi aku cem takot-takot nak ketuk pintu opis beliau.. ye lah mana tahu kot-kot beliau busy ke kan... mmmmmmmmmm............. aku rasa aku nak p sekarang la... so nanti aku sambung la story nya....

No comments: